Jordi Cruz i Ibai llanos, qui és més famós dels dos? doncs depèn. Pels menors de 25 anys Llanos, pels majors de 60 Cruz. El seu Masterchef Celebrity és líder cada dilluns també a Catalunya, que contra Crims pateix però contra el programa de Núria Solé sobre la Covid no va tenir rival: 19,1% a Catalunya pels plats del cuiner Cruz, 8,3% l'especial de Nuria Solé.

Jordi Cruz és una rock star però Ibai Llanos de 26 anys des de Twich ho és més. Amb humilitat i sense escarafalls entrevista Leo Messi, Gerard Piqué o fica les càmeres al restaurant Àbac de l'Avinguda Tibidabo de Barcelona. I perquè quedi clar que no és publicitat, paga el compte.

jordi cruz yt

ibai mojito yt

Jordi Cruz i Ibai, Youtube

Ho anuncia com "el restaurante más caro de Barcelona, donde yo vivo, y uno de los más caros de España. Tres estrellas Michelin, el precio es una locura. Madre mía dónde nos hemos metido. Es menú degustación, llena bastante".

Són 20 minuts editats d'un noi gros amb samarreta dient "increíble, qué bueno está, sabe a piruleta". És la nova TV: milions pendents del que fa el seu heroi de Twitch. Ha aconseguit el més difícil: interessar.

El vídeo de 17 minuts té 4,5 milions de visionats només a Youtube.

ibai camiseta yt

abac yt

Ibai Llanos menja a l'Àbac, Youtube

"La verdadera felicidad en esta vida está en comer". El que dona versemblança a l'experiència és que Jordi Cruz el deixi gravar dins del seu local de luxe i que Ibai Llanos expliqui el preu que ha pagat per cada comensal:

"Espectacular si te lo puedes permitir. 225 euros por persona, yo ya no volvería más pero es una experiencia que has de tener una vez en la vida. Es la comida más cara que he pagado en mi vida, con diferencia. Ha merecido la pena y obviamente me lo puedo permitir".

225 euros por persona yt

Ibai Llanos paga, Youtube

"Hemos reservado a las 2 y son las 5 y cuarto de la tarde, llevamos tres horas de comida". Més que un dinar, una atracció, una pel·li taquillera, una òpera. 

---

Segons va publicar EN Blau, el sou mensual d'Ibai és de 125 mil euros.

Durant una connexió, un descuit va fer que els seus seguidors sabessin quants ingressos ha tingut Llanos en el darrer mes. Perquè mentre el basc volia mostrar als usuaris una altra dada, va mostrar per error una xifra corresponent als ingressos que havia aconseguit els darrers 30 dies.

I la xifra és escandalosa, com era de suposar: 145.837,83 dòlars nord-americans, és a dir, uns 124.932,71 euros, als quals caldria afegir-hi els ingressos publicitaris, que tampoc no seran la xocolata del lloro.

Xocolata cara, com la de l'ÀBaC.