La samarreta de la selecció espanyola que Adidas ha dissenyat de cara el Mundial de Rússia 2018 segueix despertant passions per part d’alguns i el costat més visceral d’altres. Amb la intenció de retre homenatge a l’equipació que el combinat espanyol va lluir al Mundial dels Estats Units 1994, la marca esportiva s’ha vist immersa en una polèmica on, donada la situació política, les sensibilitats i els nervis estan a flor de pell.
La combinació de colors pot recordar a la bandera republicana, un fet que a Eduardo Inda li sembla “repugnant”. Amb aquest adjectiu va definir el fundador d’OKDiario l’elàstica en ser preguntat per Josep Pedrerol a El Chiringuito de Jugones (MEGA)
¡OJO! “La nueva CAMISETA de le Selección española es REPUGNANTE”, ATENTO a las palabras de #Inda ¡VENTE a #ChiringuitoInda! pic.twitter.com/s8Rgy9mrGW
— El Chiringuito TV (@elchiringuitotv) 7 de noviembre de 2017
'LA ROJA SE PONE MORADA'.@Fermincanas PRESENTA la PORTADA de #ElChiringuitoDeMega tras el ANUNCIO de la NUEVA CAMISETA de España. pic.twitter.com/HcOgCTkHhz
— El Chiringuito TV (@elchiringuitotv) 7 de noviembre de 2017
El programa va obrir el debat sota el títol “La roja se pone morada” i va donar peu a que els seus col·laboradors opinessin sobre la samarreta. Entre totes les valoracions negatives va destacar la d’Inda, que a banda de qualificar-la, va instar als aficionats a fer-ne boicot, retirar-la i va amenaçar amb no veure cap partit: “Això és impresentable”.
Unes paraules que han generat multitud de comentaris d’usuaris que sí que la compraran. Estarem davant d’un èxit de vendes?
No me gusta el fútbol pero ,sólo por lo que joder al Inda , la voy a comprar ! Es la mejor camiseta que he visto nunca !
— Ikomanu (@Ikomanu_Cervera) 7 de noviembre de 2017
Muy elocuente eso de "se imagina llevar una bandera en la camiseta de los que perdieron la guerra".
— TagarninoOK (@Mudra_) 7 de noviembre de 2017
Llevo 7 años viviendo en España, jamás se me ocurrió comprar una camiseta hasta que vi esta. Gracias @adidas_ES
— Nicolás Santomé (@nicosantome) 7 de noviembre de 2017
Esta claro que va ser un exitazo de ventas y la camiseta más vendida de la historia de la selección
— vader (@vpastor1975) 7 de noviembre de 2017
Posteriorment, el programa va preguntar a l’audiència si s’havia de retirar la samarreta i va plantejar dissenys alternatius.
¿TE GUSTA? El DISEÑO que PROPUSO @oscarpereiro en redes sociales para los combinados nacionales. ¡VENTE A MEGA! #ChiringuitoCamiseta pic.twitter.com/YU4tXvyUeO
— El Chiringuito TV (@elchiringuitotv) 6 de noviembre de 2017
¡LA CAMISETA MÁS POLÉMICA de la Selección! ¿HABRÍA que RETIRARLA del mercado? ¡ESTAMOS YA en MEGA! ¡¡VENTE!! #ElChiringuitoDeMega pic.twitter.com/DauQW3TdoV
— El Chiringuito TV (@elchiringuitotv) 6 de noviembre de 2017