El primer cap de setmana de campanya electoral ha dut, televisivament parlant, un debat a quatre a La Sexta noche protagonitzat per quatre dones que se les han tingut. Quin tema ha trepitjat més ulls de poll? No ho dirien mai. Catalunya. Si Inés Arrimadas està present en un debat, tinguin per descomptat que carregarà els neulers una i una altra vegada contra tot el que faci olor d'independentisme. I a La Sexta no va defraudar. Que algú, però, li aconselli a la cap de llista de Cs per Barcelona a les eleccions que redueixi la seva sobreactuació. Perquè aquest dissabte va ser un festival de cares i gestos. Més del que ens té acostumats.
"Llevo seis años de mi vida partiéndome la cara en Catalunya para luchar contra el nacionalismo. Sánchez es capaz de hacer cualquier cosa para llegar a Moncloa. Albert Rivera no", deia entre escarafalls Arrimadas assenyalant i carregant contra la resta de tertulianes, la ministra María Jesús Montero, Edurne Uriarte del PP i Irene Montero d'Unidas Podemos. N'hi havia per donar i per vendre: "Catalunya está llenita de propaganda separatista incluídos colegios donde se adoctrina a nuestros hijos. Yo lo vivo en Catalunya cada día. Los nacionalistas son insaciables".
El pitjor, segons Arrimadas? "Lo peor de todo es que encima, aquí, huele a indulto. Les vais a indultar". Per Arrimadas, el pitjor de tot el que passa a Espanya, el que la sulfura més que cap altra cosa al món, és que hi hagi la mínima possibilitat d'evitar que els presos polítics es podreixin a la presó. Per Arrimadas, el més essencial pel funcionament del país és que no s'indulti els indepes. La ministra Montero li recorda que "no tenéis otro discurso. ¿Me puedes decir qué has aportado tú a la convivencia de Catalunya, desde que te eligieron? Solo te mueves desde la crispación"", però la seva oponent continuava amb la seva tònica habitual. Una intervenció grotesca que pots veure clicant la foto.
Ayer viendo hablar a Inés Arrimadas en La Sexta me preguntó que tendría que decir esta mujer si no existiese el tema Cataluña.
— Caty Cordero (@corderocaty) 14 de abril de 2019
La verdad es que es un poco triste basar el 80% de tu discurso en eso.
Inés Arrimadas da igual que este en El Parlament..en la Sexta Noche o en un mitin en Andalucía que siempre dice lo mismo..#L6Neldebate
— El Fumi de Morata. (@ElFumi2) 13 de abril de 2019
Arrimadas dice en la sexta noche que se ha dejado la piel y partido la cara en Cataluña. Como no ha pillado cacho se viene a Madrid.Qué desfachatez!
— Carmen Andújar (@carmelaandujar) 13 de abril de 2019
En el espectáculo de la Sexta Noche la Minnistra e Irene se ha comido a Arrimadas y a la otra del PP, con patatas fritas y un Tinto de Verano!
— grullas (@LuisaGrullas) 13 de abril de 2019
Ines Arrimadas está quedando en evidencia en la Sexta. Sin argumentos coherentes, sin aportar nada y metiéndose con todos. Luego, tras las elecciones hará lo que ha hecho siempre, en plan parásito. Como su propio apellido dice: arrimadas a quien interese.
— Fernando Cervera Royo (@FernandoCerve13) 13 de abril de 2019
Debate en la sexta: Arrimadas destila odio hacia Catalunya y es la única que tutea al resto de candidatas. No guarda las formas. Sin Catalunya no existe.
— María (@Maravalpi) 13 de abril de 2019
Arrimadas sustituye a Eduardo Inda en la Sexta Noche
— eddie (@efalconi175) 13 de abril de 2019