Isabel Preysler en crisi. De les grosses, de les que fan mal. Sentimental? No pas. Econòmica. El veritable taló d'Aquil·les a Villameona, sense pasta no hi ha paradís. La filipina ha estat una màquina de fer exmarits, però sobretot de fer diners. A banda de les exclusives a la seva revista de capçalera ha estat la dona anunci per antonomàsia. Durant molts anys exercia d'ambaixadora de marques ben conegudes, però el telèfon ha deixat de sonar perquè el seu tron ha estat ocupat per Tamara Falcó. La filla factura el que abans era territori Preysler, i clar: amb el ritme de vida escandalosament opulent que gasta, o entra diners a la caixa o allò és una sagnia. Justament el que li està passant als seus 72 anys. Drama.
Veient el panorama actual, amb la boda de la nena a tocar i tots els patiments i despeses que implica, la cosa es complica. Tocava buscar feina, oferir-se al millor postor, explorar noves vies de finançament. Per això l'anunci de fa uns dies de la plataforma Disney+, això de "Isabel Preysler nos enseñará como prepara la época más especial del año". Un subproducte de documental sobre Nadal, que sabem que el viu a tot drap i no s'està de res. La factura del Pare Noel és tremebunda i s'ha de pagar. Com? Amb els xecs de Mickey Mouse, del Rei Lleó o de Peter Pan. Paradoxes de la vida.
Con Isabel os vamos a conquistar realmente✨arranca el primer proyecto de Isabel Preysler para un servicio de streaming en España. Nuestra protagonista nos abre las puertas de su casa para enseñarnos cómo se prepara para la época más especial del año. Próximamente, en #DisneyPlus pic.twitter.com/nYCtuYar1f
— Disney+ España (@DisneyPlusES) May 23, 2023
Isabel Preysler torna a la televisió perquè la bossa no sona. Pobre Ambrosio
Aquests dies la residència de la Isabel a La Moraleja s'ha convertit en un set de televisió. No és ni molt menys la seva primera incursió en el mitjà: el 1998 feia els seus passos com a presentadora amb un fracàs gegantí a Telecinco, el Hoy en casa. Les crítiques van ser demolidores, "gélida, artificial y poco natural", i després de 6 emissions el van retirar de la graella. Després tenim l'apartat de publicitats i espots televisius, amb el famosíssim anunci de bombons com a paradigma. Sí, aquell en el que feia d'amfitriona de festes d'upa i acabava reclamant al majordom Ambrosio les xocolatines dels nassos. Ai, Ambrosio. Pobret. Ara, el 2023, ja no existeix. L'han fet fora, al carrer. Acomiadat. S'han de retallar despeses i ell sobra.
Al carrer, purga de la Preysler entre els seus empleats
Llegim que la socialité està prenent mesures dràstiques, retallades, ajustos de pressupost. "Vaques flaques", que diria aquell (amb perdó pel castellanisme). Marisa Martín Blázquez, col·laboradora de Telecinco, explica que "su principal fuente de ingresos eran las marcas de las que ella era imagen. No quiere decir esto que ahora no esté ganando con eso, pero no se ha sabido reinventar. Ha fallado, le ofrecieron renovarse con redes sociales y ha salido fatal". La situació no és d'alarma total, però sí un toc d'atenció: "No es que esté tiesa, pero aceptó este proyecto para tener un respiro. Antes de aceptar pidió permiso a sus hijos, porque sabe que les va a afectar de algún modo. Pero ellos estaban encantados". Si la mama factura i somriu, menys problemes, clar. Els que no somriuran, però, són tots els empleats del servei domèstic que ha acomiadat des de fa un temps. Una escabetxada en tota regla.
Isabel no fa presoners ni tampoc té una ONG. Bé, només una: la seva.