La que va ser reina indiscutible de la publicitat de luxe a Espanya, Isabel Preysler, podria estar enfrontant la seva crisi d'imatge més gran. A 75 anys, una edat que continua sense admetre públicament, la socialité veu com les grans firmes que abans la cobejaven, ara li donen l'esquena en favor de perfils més joves i rendibles. Segons El Cierre Digital, aquest gir inesperat ha despertat interrogants sobre la seva veritable rellevància en la indústria del luxe i la publicitat, un sector que en el seu moment la va elevar a la categoria d'icona, però que avui sembla haver-li tancat les portes.
El final d'una era daurada per a Isabel Preysler
Des de la seva arribada a Espanya als anys 70, Isabel Preysler va construir una imatge de sofisticació, i elegància inabastable. El seu matrimoni amb Julio Iglesias la va catapultar a la fama, i la seva imatge aviat es va associar amb el luxe i l'exclusivitat. Firmes com Porcelanosa i altres marques d'alt standing, com Rabat i Ferrero Rocher, la van elegir com a ambaixadora, consolidant el seu estatus com una de les figures més influents de la jet-set. Tanmateix, fonts del sector asseguren que el seu impacte comercial s'ha diluït amb el temps, i ara les grans firmes prefereixen invertir en rostres que representin a les generacions més joves.
La falta d'interès del mercat en la figura de Preysler es va fer evident amb el fracàs del seu documental nadalenc, una producció que buscava explotar la seva imatge familiar i sofisticada, però que, segons crítics, va resultar un contingut desfasat i mancat d'autenticitat. A això se suma la pèrdua de la seva marca de cosmètica, My Cream, que va ser cedida a una empresa murciana després de no assolir les expectatives comercials esperades. A més, la seva vida amorosa, que durant anys va ser el seu atractiu mediàtic més important, sembla haver perdut pistonada. Després de la seva ruptura amb el Nobel de Literatura Mario Vargas Llosa, la socialité no ha tornat a tenir una relació pública que capti l'atenció dels mitjans. Així, la falta d'un romanç destacat en la seva vida podria estar afectant la seva rellevància al món de l'espectacle.
Els ingressos d'Isabel Preysler, en dubte
Les marques ja no la busquen i els seus projectes personals no generen els ingressos d'antany, la qual cosa ha despertat dubtes sobre com manté el seu luxós estil de vida. Informacions recents suggereixen que el seu fill, el cantant Enrique Iglesias, podria estar ajudant-la econòmicament perquè no vegi afectat el seu estatus. Aquesta situació contrasta amb el seu passat, quan Isabel era l'ambaixadora indiscutible del luxe espanyol i la seva imatge resultava irresistible per als anunciants. Avui, la seva absència en esdeveniments d'alt perfil i la seva retirada de les campanyes publicitàries indiquen que el seu valor comercial ha caigut dràsticament.
Mentre Isabel Preysler s'enfronta a l'ocàs de la seva carrera publicitària, la seva filla Tamara Falcó ha pres el seu relleu en moltes de les marques que abans la patrocinaven. La marquesa de Griñón gaudeix d'una gran popularitat en xarxes socials i en televisió, convertint-se en la nova favorita de la publicitat de luxe. En aquest escenari, la socialité ha optat per un perfil més discret, refugiant-se a la seva icònica Villa Meona, un lloc ple de records dels seus anys daurats. Allà, envoltada de luxe i comoditat, la reina de cors espera pacientment el seu pròxim moviment. Però en un món on la rellevància és efímera, només el temps dirà si Isabel Preysler podrà recuperar el seu tron o si, finalment, el seu regnat ha arribat a la seva fi.