Isabel Preysler és, des de fa dècades, una màquina de fer diners. És la dona anunci més famosa, la reina de les revistes del cor, la socialité més top del panorama espanyol. Amb la irrupció de la seva filla Tamara Falcó ha perdut pistonada, però ja saben allò de "quién tuvo, retuvo". Encara té ganxo per a marques i anunciants, que li ofereixen contractes sucosos per tenir-la com a imatge. Algú deu pensar que és una gran idea, però sembla que s'equivoca. Hi ha un problema: ni vivim als 90 ni anunciar rajoles o bombons té res a veure amb convertir-te en reclam d'una plataforma audiovisual que busca nous subscriptors. El mercat ha canviat, el target també, i les reaccions et poden costar un disgust. Un de molt car perquè la filipina mai no està de rebaixes, clar.
Disney+ ha publicat cofoi la futura estrena d'una sèrie amb la Isabel, que debuta en aquest terreny després del seu cameo al documental de la filla a Netflix. O tenia enveja o la pasta que van pagar a la futura esposa o no d'Íñigo Onieva li va fer obrir els ulls com un dibuix animat. Molt apropiat tractant-se de la factoria Disney, per d'altra banda. El regne de la fantasia infantil, però, està provocant malsons i terrors nocturns en adults, canalla i gent granadeta, amb l'amenaça d'ensenyar-nos fil per randa com viu "la època más especial del año" a Villameona. Quina època? Evidentment no serà l'època de la ruptura amb Mario Vargas Llosa, ni la de les banyes i casori amb Onieva, no. Estan parlant del Nadal, que ja sabem com les gasten. L'anunci ens fa venir dues preguntes. La primera: cal? La segona: s'ha d'anunciar ara, quan resten 8 dies per estrenar el mes de juny? Tot plegat provoca estupor.
La Preysler, irreconeixible en la foto publicitària del seu nou documental a Disney+
Ara bé, si parlem de commoció, no podem deixar de banda la fotografia impossible que la casa de Mickey Mouse ha triat per fer bullir l'olla. Impossible perquè Isabel Presyler, amb 72 anys, tots els exmarits de l'univers i rècord Guiness de retocs estètics, no és la senyora que surt a la imatge. Aquesta deu haver estat creada per Intel·ligència Artificial, o és el resultat d'una intensíssima sessió de photoshop que haurà requerit una divisió sencera d'animadors de la factoria. Recorda a l'original, però qualsevol semblança és pura coincidència. S'han passat. Fem les comparacions oportunes perquè no diguin que ho afirmem sense proves.
ISABEL PREYSLER A DISNEY:
ISABEL PREYSLER A LA VIDA REAL:
Repulsió generalitzada contra Isabel Presyler
La piulada ha provocat un autèntic terratrèmol a les xarxes socials, la gent està dividida. Entre què? Doncs entre la incredulitat per l'efigie que apareix a la pantalla i per la repulsió que provoca el fitxatge entre els clients de la plataforma. Com ja va passar amb Victoria Federica anunciant ulleres, els gurus del màrqueting demostren poques llums. En un món de feedback, comentaris i reaccions, les que recull la filipina són per tapar-se: "¿ Esa es la Preysler? Buah, chaval. Los efectos especiales son la releche", "¿hay algo de foto en vuestro Photoshop?", "¡qué feliz estoy de haber cancelado mi suscripción este mes y para siempre!", "hoy en “cómo cavar mi propia tumba"", "no lo vería ni aunque me regalaran la suscripción", "quitáis catálogo interesante para luego meter esta mierda, haceoslo mirar", "nos va a contar como casarnos con un empresario y a vivir del cuento?", "después de blanquear a la fachuza ultracatólica de su hija, ahora haced lo propio con la madre del monstruo"... Per a catàleg, aquest.
Disney és la casa del somnis, d'animalons, princeses i aventures. També de bruixes malèfiques i drames compartits per moltes generacions. La Isabel apunta a aquesta última categoria.