Preocupadíssims. Angoixats. Desesperats. Ensorrats. Si busquen una paraula per definir l'estat d'ànim de Jair Dominguez i en Peyu després de veure com TV3 cancel·la l'emissió del seu popular, irreverent i divertit 'Bricoheroes', no serà cap d'aquests termes. Fred, fred. La decisió, tan sorprenent com sospitosa, no ha fet més que reforçar la moral d'aquesta parella televisiva: en castellà hi ha una dita molt significativa: "ladran, luego cabalgamos". Resulta paradoxal que Sant Joan Despí, a instàncies del CAC, hagi interromput sobtadament l'emissió estiuenca d'aquest format enmig d'una campanya embogida de l'espanyolisme.
Toni Cantó, Inés Arrimadas, Anna Grau... els principals cromos de l'antiindependentisme i anticatalanisme ploren, rabien i escupen, i ves per on que algú de cop i volta troba una falta molt greu al programa de 'El corral de l'humor' per fer publicitat no autoritzada. A la segona temporada. I durant la seva reposició. Casualitats de la vida, tu.
Els espectadors van rebre la notícia amb estupor, i la seva reacció no es va fer esperar. L'allau de mostres de suport a en Jair i en Peyu ha estat aclaparador. També una onada d'indignació per la mesura punitiva, que la caverna s'havia pres com a una victòria incontestable i definitiva sobre dos dels seus enemics mes detestats. Alguns van comprar corones de flors i taüts donant-los per morts, però vet aquí que, com cantava Peret, "no estaba muerto, estaba de parranda". Bé, 'de parranda' quan no treballant sense descans i sense preocupacions. I en què hi treballen? En la tercera temporada de, oh yeah, 'Bricoheroes'. Vaaaaja.
Dominguez ha dirigit una piulada sensacional amb dos destinataris principals: per una banda, els seus seguidors, als que diu "no cal que patiu ni que feu crowfundings ni je suis bricoheroes perquè estem bé i rodant la nova temporada amb més energies que mai". Per l'altra, un mastegot als 'haters': "Salut i república i mort al nazi i al feixista censor".
Vaja, que seguirem aprenent, o no, a fer bricolatge mentre ens pixem de riure amb les ocurrènciess d'aquesta parella tan carismàtica. I parlant de publicitat, el programa ha rebut i de franc la millor campanya possible. La munió de catalans que frisen per veure els nous capítols del xou serà de campionat. Rebentaran els audímetres, segur.