Belén Esteban, l'eterna "princesa del poble" i un dels rostres més icònics de la televisió espanyola, està passant una crisi que pocs podrien haver anticipat. Durant anys, la seva presència en el programa "Sálvame" li va garantir no només una posició en la primera línia de l'entreteniment, sinó també una considerable font d'ingressos. Tanmateix, tot sembla indicar que el seu regnat podria estar arribant a la seva fi, i en gran part, a causa de la indiferència mediàtica del seu ex, Jesulín de Ubrique, i la seva esposa, María José Campanario.

El silenci de Jesulín i Campanario: Un canvi en la dinàmica mediàtica de Belén Esteban

Belén Esteban ha sabut capitalitzar la seva vida personal des que el 1997 va saltar a la fama com la xicota del torero Jesulín de Ubrique. Tanmateix, els temps han canviat i el que abans generava titulars i contingut per a hores de televisió, avui es troba en un silenci sepulcral. Jesulín i Campanario, conscients del poder que té el seu silenci, han optat per no entrar en polèmiques i han mantingut la seva vida privada allunyada de les càmeres i els platós, deixant Belén sense l'espurna que encenia la seva popularitat. Així, Belén ha perdut un dels seus atractius més grans: la constant guerra de declaracions i desacords amb els Janeiro-Campanario. Aquesta falta de polèmica l'ha relegat a un segon pla, i sense les càmeres ni els titulars que solien envoltar-la, la seva figura s'ha desdibuixat, afectant greument la seva economia personal.

Belén Esteban

El 2019, Belén Esteban va apostar per un projecte que, al principi, semblava tenir tot per triomfar: Sabores de la Esteban. Amb el seu característic estil i una tirada mediàtica que semblava imbatible, la col·laboradora de televisió va decidir embarcar-se en la producció de productes alimentaris, com gaspatxos i patates fregides, amb el seu segell personal. Tanmateix, el declivi de la seva popularitat s'ha reflectit directament en les vendes de la seva empresa, que no han aconseguit mantenir-se a la superfície i està en números vermells.

Sabores de la Esteban: Un imperi en declivi

Les xifres parlen per si soles. Mentre que el 2021 l'empresa encara aconseguia facturar més de 161.986 euros, en la seva última declaració fiscal, tot just n'ha aconseguit uns de mísers 2.660 euros. Un descens que mostra la crua realitat a què s'enfronta Belén Esteban: sense la seva exposició mediàtica, la seva marca no té l'impacte necessari per sostenir-se en un mercat tan competitiu.

La situació es torna encara més alarmant si considerem que els problemes financers de Sabores de la Esteban no són recents. Informes de mitjans com "La Razón" ja alertaven d'una caiguda en les vendes del 92% fa més d'un any, indicant que les dificultats econòmiques han estat presents des de fa temps, i que la sortida de "Sálvame" ha estat l'estocada final.

Belen Esteban GTRES

Aquesta caiguda en els ingressos de la seva empresa ha fet sonar totes les alarmes per a Belén, qui s'havia mostrat sempre optimista amb aquest projecte, arribant fins i tot a dir que "aquests gaspatxos són el meu futur". Tanmateix, amb una facturació que no arriba ni als 3.000 euros, el futur de Sabores de la Esteban es veu més incert que mai.