Una de les conseqüències més penoses del 10-N és veure un senyor gran, Joan Carles Girauta, dient que plega de la política quan són els votants els que l'han fet fora. Un punt de patetisme adorna el seu comiat. A Girauta no el volen ni a Toledo i no sap on tornar a fer de tertulià. Ja ha trobat aixopluc. El programa de AR l'entrevistava dijous al matí i ha servit per tres coses: 1) Veure la mala cara que ja tenia i li ha quedat fixe, 2) Demostrar el poc entusiasme que manté per Inés Arrimadas i 3) Que Ana Rosa li ofereixi almoina en directe. (Risto Mejide també l'ha fitxat per Todo es mentira en lloc de l'acomaidat ultra Javier Negre).

Telecinco

Girauta: "No me he marchado del partido, soy afiliado de base. Para mí la política activa estaba indisolublemente unida a la persona de Albert Rivera. El fracaso de Cs se debe a que se ha creado un antagonismo, hay que pasar por los dos bandos irreconciliablers incluso con la simbología de los huesos de Franco. Así se impulsan adhesiones irracionales. Mueven pasiones. Cs apela a la razón, nació con la crítica a la explotación nacionalista de las pasiones. Nos quedaba un lugar estrecho". Tan estret que només hi cap Vox.

Telecinco

Sobre Inés Arrimadas, mai ha estat de la seva corda i va fugir de les llistes de Catalunya quan ella va liderar els taronges catalans. La traeix dient que hi ha companys de Cs que plegaran: "No señalaré a compañeros pero los hay que están poniendo las cosas en orden sin volutad de seguir luego allí. No señalaré a nadie. En marzo habrá presidente". Ana Rosa vol saber si dona suport a Arrimadas: "¿Arrimadas es la mejor posicionada, le parece una buena candidata?". A Girauta se li nota tot i respon amb un lacònic "Por supuesto".

Del seu rídicul, fatxenda i lamentable tuit del 4 de novembre, respon molt enfadat: "Ese tuit es mío, efectivamente. Qué más quiere que haga, ¿que me dé con un flagelo en la espalda? Dimito de mis cargos en el partido. Si usted quiere recrearse, recréese solo. Es lamentable que usted me diga que falto a mi palabra. No revelaré las encuestas que teníamos". I del seu futur? "Seré autónomo en el sector privado, no encajo en el tipo de político que al perder un escaño no tiene dónde caerse muerto. Me dediqué a la política como sacrificio por el bien común. Me siento liberado, joder".

Telecinco

Serà tertulià d'Ana Rosa? Ella encantada: "Le veo en forma, con ganas de polémica. Estamos muy cerca, está en Toledo. Me gustaría tenerlo por aquí". Girauta ja té feina: "Serà un placer, allí estaré". Ana Rosa: "Será una pérdida para Ciudadanos pero lo ganamos para las mesas de debate". El millor és un dels tertulians aclarint-li al toledà: "La soberbia es mala consejera".