Quan era president del Barça, Joan Gaspart es va sentir a dir de tot. La seva gestió no passarà a la història del club blaugrana, més aviat al contrari, i els seus anys al capdavant del club, després de ser el sempitern vispresident de Josep Lluís Núñez, van transitar amb més pena que glòria, amb alguna històrica mocadorada en honor seu. L'ara empresari hoteler, i amic personal de Puigdemont, Mas, Rajoy o Illa, vivia el futbol com un aficionat més. De fet, com un d'hipermotivat i neguitós ("la gente me veía como un forofo"). Sovint es diu que el futbol és com la política. I sobre política es mulla, i molt. Per exemple, sobre la independència. En una entrevista pel diari El español, Gaspart diu una resposta que riu-te'n tu de la que fa uns dies va donar un homòleg seu, un altre ex president del Barça, Sandro Rosell, sobre la qüestió ("si hubiera un referéndum por la independencia votaría que sí. Pero me iría a casa, y si ganara el 'sí', me iría de Catalunya. Si el resultado es que no, me quedo en Catalunya. ¿Soy o no independentista?").
Exposa Gaspart que "En Cataluña, muchos de los que no eran independentistas hoy sí lo son. En cambio, los que eran independentistas no han dejado de serlo. Hace cinco o seis años, el referéndum habría sido un 60% o 70% a favor de la permanencia en España, pero hoy creo que habría un empate". I preguntat directament si ell ho és o no, si està a favor d'un referèndum, ell reconeix que "Tengo una respuesta compleja, solamente para inteligentes. Estoy a favor del derecho a decidir, pero votaría que “no”. Si ganara el “sí”, no me iría a vivir a Teruel. Me quedaría en Cataluña. Yo no quiero la independencia, pero respeto a los que la desean. Lo que sí me gustaría vivir es el derecho a decidir. Vivirlo y votar que “no”.
Sovint relacionat amb el PP, ell nega ser de cap partit ("reconozco que soy un poco veleta") revela que el millor president que hi ha hagut a Espanya ha estat Felipe González, tot i que "nunca he votado al PSOE en unas elecciones generales. A nivel catalán y municipal es otra historia", que Rivera li cau molt bé i que "Arrimadas lo está haciendo muy bien". També parla d'ERC. Li pregunten què li sembla que governabilitat d'Espanya estigui en les seves mans, el PNV i Bildu. Ell nega la major: "Es que no lo está. Sánchez no está “en manos de”. Si lo estuviera, Sánchez se vería obligado a conceder mañana la independencia a Cataluña. ERC no manda mucho". I què passa si la mesa de diàleg acaba amb la independència. Aleshores, "chapeau para ERC. Significaría que lo han hecho tan bien que el Gobierno les ha dado lo que querían. Pero eso no va a suceder". "¿Prioridad vital?", li demanen al mitjà sobre el dret a decidir. Resposta: "Es un sentimiento. Si no ocurre, tampoco me voy a volver loco. También me gustaría que el Barça ganara la Liga y la Champions".
El mitjà insisteix: "¿Qué prefiere que suceda antes de morirse? ¿La Liga y la Champions del Barça o el “derecho a decidir”?". Gaspart li veu el llautó al periodista i respon sorneguer: "Eres un cabrón. Pero se lo digo muy fácil: el derecho a decidir. Porque el Barça, si no gana, puede volver a intentarlo el año que viene. Y si no al otro. Y al otro. Y al otro… También le digo que si se convoca un referéndum y sale que “no”, deberíamos respetar el resultado por lo menos durante los próximos cien años". El mitjà intenta dur al seu terreny Gaspart, insinuant-li que la independència ho tapa tot. I ell respon contundent: "Los catalanes no somos tan tontos como para que se nos tape así la boca. No nos olvidamos de la crisis económica y de lo demás porque se nos hablara de independencia. Repito: los catalanes no son tontos. Los políticos presos catalanes son todos amigos míos, creo que no deberían estar en la cárcel".