Els espectadors de Cuatro, segona cadena de Telecinco, es van quedar sorpresos aquest dimecres. Una TV dedicada a programes absurds de trobar parella en totes les seves vessants (a un bar, a un vaixell, sopant, a una illa, en pilotes, amb xonis i canis a un plató...). I de sobte va sortir una flor. Programa Cuatro al día, presentat per Joaquín Prat, substituint la més anodina Carme Chaparro. En plena discussió de l'actuació política durant el coronavirus, Prat agafa aire i dedica 30 impecables segons a la classe política:
Los políticos continúan cobrando las dietas por manutención y desplazamientos a pesar del confinamiento y Joaquín Prat ha alucinado: ¿Cómo no se les cae la cara de vergüenza? pic.twitter.com/1sXvx3JloH
— Gerardo Ortega (@Ortega_Gerardo) 2 de abril de 2020
Joaquín Prat meravellós, ras i curt: "¿Cómo puedes cobrar dietas de manutención y desplazamiento si está el país parado? Pero, ¿a dónde te desplazas, en dónde comes que no sea en tu casa?. ¿Cómo es posible que no se les caiga la cara de vergüenza de cobrar unas dietas de manutención cuando estamos confinados en casa y no sale ni Dios?". Més aplaudit que els sanitaris a les 20h.
Els companys celebren que Prat tregui la part de periodista que li queda en una cadena que fa entreteniment com a xurros i periodisme en comptagotes:
He trabajado con Joaquín Prat en Cuatro al Día. Es lo que veís, un tío sincero sin miedo y pelos en la lengua. Sin miedo. Diciendo verdades que duelen. Buen compañero. Con principios. https://t.co/N7Za3qTgK5
— Ibon Perez (@ibonpereztv) 1 de abril de 2020
A Prat li va faltar un matís: Els diputats del Parlament de Catalunya donaran la part del sou en dietes pel coronavirus. No tots els polítics tenen la mateixa barra.