La cosa, últimament, va de pancartes. Millor dit, de lones gegants. Tot va començar amb el cop d'efecte demolidor de Joan Laporta a Madrid, a pocs metres del Santiago Bernabéu, quan en engegar la campanya electoral per a les eleccions del F.C.Barcelona va tenir la genial idea de col·locar un anunci colossal a 'territorio comanche'. Escac i mat per a l'actual president, que va arrasar a les urnes. Aquell 'Ganas de volver a veros' va ser una de les operacions de màrqueting més sorprenents i efectives dels últims anys, i el món de la publicitat l'ha pres com a referència. Ja li han sortit imitadors, és clar. Però com la genuïna, no hi ha res.
La plataforma Amazon va voler replicar l'efecte Laporta per fer bullir l'olla del documental (la segona part) del defensa del Reial Madrid Sergio Ramos. Per això, ja ho saben, han penjat una lona similar al Passeig de Gràcia de Barcelona. El capità de l'etern rival blaugrana, al centre de la ciutat i "parlant" en català els va semblar una idea fantàstica, brutal, super original. Llàstima, però, que no fossin conscients de l'estrany fenomen que es produeix quan a l'equació s'incorpora al marit de Pilar Rubio: el nyap està assegurat. I així va ser: una errada gramatical va convertir la pancarta en la riota de les xarxes: "ganes de que em torneu a veure (sic)". Havia de passar, és clar: un home que ha fet cèlebre el 'morry christmas' només podia portar una pífia fent servir el català. El ridícul és total i per partida doble: per ignorants i per copiar descaradament. L'actor i director català Joel Joan els hi dedica un contundent missatge a les xarxes socials: els diu "que originals i valents: van darrera com uns cadellets".
El Madrid i Ramos estan a dos minuts de ser "más que un club". L'enveja els consumeix per dins. Laporta ja fa estralls.