D'acord, ho hem d'admetre: vivim (o vivíem, abans de l'enrenou del coronavirus) en un món dominat per les xarxes socials i els nomenats com influencers. Sembla que s'hagin convertit en els oracles del segle XXI. La seva capacitat per modificar comportaments socials és ben coneguda, però vaja: la utilitat dels seus missatges és, si més no, controvertida. Les marques comercials treuen molt de profit, sí. També els mateixos personatges que ens recomanen productes, estils, o fins i tot lamentables consells sobre tota mena de qüestions. Una transacció comercial, i prou. Altaveus del consumisme (i el 'cuñadisme'), preocupats només de no perdre seguidors, i que en poques ocasions fan alguna cosa per la societat a la que pertanyen. Exemples en tenim a dojo, malauradament.
Per això, missatges com el de Joel Joan criden l'atenció i ofereixen certa esperança. Potser que l'actor, guionista i director no té milions de 'followers', però els seus 70.000 (i pujant) reben missatges sense complexos, i que fan molt per la llengua, la cultura i la identitat del país, que sempre en falten. En Joel ho celebra amb tots ells, i amb els que encara han d'arribar: "Gràcies a totes. Ei i tuitejant sempre en català. Ho dic pels passerells que es pensen que arraconant la llengua es faran estimar més. Al contrari, et veuen com un català acomplexat. Ànims que guanyarem! En tot!".
Influencers catalanes i catalans: de complexos, cap ni un. I no només perquè ho digui en Joel, sinó perquè és l'única forma de fer-nos respectar. Felicitats, company, endavant!