A RTVE se li acaba la seva gallina dels ous d'or. Shine Iberia, productora de formats com 'MasterChef', va ser l'absoluta reina de La 1 de TVE, però després de la cancel·lació de 'Maestros de la costura', va perdre pes. Ara podria perdre un altre dels seus vaixells insígnia. La cadena pública és conscient de la important pèrdua d'audiència progressiva de 'MasterChef', l'únic programa que en el dia d'avui els funciona. TVE ha explotat al màxim el talent xou culinari. Gràcies a aquest concurs no ha caigut en nous mínims històrics, per això intenten mantenir-lo en antena gairebé tot l'any, però aquesta estratègia també és perjudicial, com ha quedat patent.
'MasterChef' ha anotat aquest 2022 la seva pitjor dada històrica en anònims, en famosos i en aquests especials nadalencs que substitueixen a l'edició Junior, cancel·lat per dades pèssimes. A Shine Iberia hi ha bastanta por. A més, les últimes polèmiques que han envoltat al format tampoc han ajudat molt. La imatge està totalment feta malbé. No només per les polèmiques, sinó per l'excessiva emissió. Amb prou feines hi ha respir entre una temporada i una altra.
Un descans per a 'MasterChef', la cancel·lació del programa encara no es contempla
D'abril a juliol s'emet l'edició anònims, tan sols dos mesos després, o ni això, al setembre, no comença la versió famosos, que es prolonga fins a principis de desembre, quan s'estrena l'edició Júnior, ara Nadal, que arriba fins després de Reis, mitjans de gener. Realment el format només descansa els mesos de febrer i març, quan no s'emet ni un sol dia. Anys enrere, en aquells mesos s'emetia 'Mestres de la costura', i Shine Iberia estava tot l'any en antena.
Molts critiquen l'excessiva durada del format. Uns canvis que ja s'han realitzat de cara a aquesta nova etapa. L'onzena edició d'anònims s'emetrà dos dies a la setmana reduint així la durada de cada lliurament. En comptes de 16 concursants en tindrà 32. Aquest gir podria millorar les audiències del format o empitjorar-les.
No es parla d'una cancel·lació, TVE cometria en el dia d'avui l'error més gran de la seva vida, però sí d'un merescut descans. 'MasterChef' està sobreexplotat i les dades d'audiència són una prova d'això. La cadena pública podria deixar al format en un calaix si aquest 2023 les dades empitjoren. De moment, sembla que aquest any només es gravaran dues edicions, la d'anònims i la de famosos. Els Juniors no tornaran més, però tampoc els especials de Nadal.
L'audiència d'aquests cinc lliuraments especials, que han comptat amb la participació d'algunes celebrities i nens, ha estat un fracàs. Mínim històric a l'unidigit. Aquests especials han fet una mitjana d'un 9,6% de quota de pantalla i per primera vegada una edició se situa per sota del milió d'espectadors (957.000). És la temporada menys vista de les 30 en aquests deu anys d'emissió, una dada que cal tenir molt en compte.