Jorge Fernández detesta parlar d’assumptes privats, tot i que en els últims mesos hi ha un aspecte molt íntim de la seva vida que ell mateix s’ha encarregat de fer públic: a l’agost del 2019, el presentador de La ruleta de la suerte va ser diagnosticat de la malaltia de Lyme, una patologia que ja feia dos anys que arrossegava i que li va provocar una forta alteració del sistema digestiu. En pocs mesos, l’exmodel basc va arribar a perdre 10 quilos. Ara, recuperat del seu particular calvari, confessa les dificultats que ha travessat abans d’aconseguir recuperar la salut.

“Ni soy médico, ni soy nutricionista. Pero estoy en contacto con todos ellos porque hace tres años tuve un problema y me ha costado mucho... Es la enfermedad de Lyme, que viene básicamente por la picadura de una garrapata”, ha explicat en una entrevista al programa Carrusel Deportivo de la Cadena SER: “Nuestro sistema inmune tiene defensas suficientes como para paliar esto, pero cuando tienes mal el sistema inmune por una mala gestión del estrés, como fue mi caso, esas bacterias fueron a la sangre y me hicieron el lío”. Dada curiosa, és la mateixa malaltia que pateix el cantant Justin Bieber.

@jorgefdeztv

Durant una pila de mesos, Fernández va anar de consulta en consulta intentant trobar algun expert que pogués ajudar-lo: “Fui a muchos médicos. Muchos de ellos, especialistas digestivos, porque se me puso fatal el estómago, todo el tubo digestivo... A todas horas tenía mucha hinchazón, y no veía el momento de curarme”. Com que ningú sabia què dir-li, va decidir començar a informar-se pel seu propi compte i aprendre a menjar més sa. I assegura que a dia d’avui es troba molt millor: “He estado tres años estudiando mucho sobre fisiología, medicina y enfermedades relacionadas con el tubo digestivo y el sistema inmune”.

@jorgefdeztv

Uns coneixements que ara ha decidit ampliar, perquè amb la crisi del coronavirus té molt temps lliure: “Estoy aprovechando el confinamiento para leer estudios y seguir estudiando el cuerpo humano y el por qué”.