Gol per l'escaire de Catalunya Ràdio i la presentadora de 'La Tarda...', Elisenda Carod. L'emissora pública ha aconseguit la reacció més buscada, saber de primera mà i sense intermediaris què pensa Jorge Javier Vázquez de la cancel·lació de 'Sálvame'. La nova direcció de Mediaset ha acabat amb un espai llegendari, amb 14 anys d'espectacle, rècords d'audiència i polèmiques diverses, amb una nova forma de fer televisió. Feia molt de temps que el rum-rum n'existia, però ningú acabava de pitjar el botó d'ejecció. Finalment va arribar divendres passat a les 19:01, el diari 'El Mundo' ho anunciava en exclusiva. La nova Telecinco quedava en mans d'Ana Rosa Quintana en un gir de component polític indiscutible.
La notícia va agafar tothom fora de joc. També de lloc, com al mateix Jorge Javier. L'equip ho va saber per la premsa, cap directiu ni responsable de Mediaset va explicar-ho als afectats. Ni a la productora, ni al presentador estrella, ni als col·laboradors que en aquell moment feien el 'Sálvame' i se n'assabentaven per l'allau de missatges que començaven a rebre en directe. Un gest lleig. La delicadesa, l'educació i la gratitud no formen part del nou codi ètic dels successors de Paolo Vasile. En Jorge explica que era a casa amb el seu fisioterapeuta, aliè als esdeveniments perquè "siempre me quedo frito y pongo el teléfono en silencio. Pero vi que no dejaban de llegar mensajes y me extrañé, le dije al fisio "a ver si me han dado otro Ondas"". Així és Vázquez, geni i figura.
Jorge Javier Vázquez sorprèn a Catalunya Ràdio parlant de la fi de 'Sálvame': síndrome d'Estocolm?
Elisenda Carod li fa les preguntes que tothom vol saber, l'entrevista paga molt la pena. El que més sorprèn de les respostes, però, és que sembla que no vol guerres. Tot el contrari a com s'estan desenvolupant els esdeveniments al programa, on la mofa, la sornegueria i l'acidesa contra la direcció i contra la successora de 'Sálvame' va in crescendo. La reacció del comunicador podria fer pensar que pateix una mena de síndrome d'Estocolm, d'altres ho interpretaran com un gest de lleialtat i saber estar. "¿Decisión política? No me meto. Sigue siendo mi empresa. He sido muy feliz, y tengo contrato hasta 2025". Ara bé, fent què? Ni idea. "No tengo proyectos sobre la mesa, no me han dicho nada". No li preocupa el més mínim: "He vivido 20 años sin pensar entre el Tomate y Sálvame. La cancelación me pilla en un momento que por primera vez en mi vida vivo sin miedo. El trabajo es una parte más de mi vida, no es lo más importante".
🔊 "Amb Mediaset tinc contracte fins al 2025, hi seguiré fent la meva feina". @jjaviervazquez ha parlat per primera vegada de la decisió de Tele5 de fulminar el programa "Sálvame"https://t.co/jIWWVKJMXE
— La tarda de Catalunya Ràdio (@tardacatradio) May 11, 2023
Així va anar la trobada entre Ana Rosa i Jorge Javier després de l'anunci de la retirada de 'Sálvame'
El moment més sucós, a priori, arribava amb la pregunta de l'Elisenda sobre si s'havia vist amb Ana Rosa Quintana als passadissos de Telecinco. Un encontre ple de tensió que sí es va produir, però que es va resoldre de manera inesperada: "Lo que me salió fue darle dos besos y desearle suerte. He trabajado con ella desde hace más de 25 años, realmente le tengo cariño". Hi ha amors que maten: els mastegots entre els programes i els seus tòtems han estat constants durant els darrers anys. I aquests dies han continuat amb pulles inequívoques. Però no vol fer sang. No li compensa: "Estoy orgulloso, haber sobrevivido es maravilloso. Piensa que he odiado el programa profundamente. Los domingos quería desaparecer e irme a otro país para no tener que volver. Ahora no sé bien cómo estoy, però llevaré una vida tranquila, estable, en la que seré consciente de lo que signfica vivir".
En Jorge acaba amb optimisme i marcant paquet: "He hecho historia dos veces en la televsión, pero no hay dos sin tres. Vendrán cosas maravillosas. La vida me sorprenderá". Potser el veurem de tornada a Badalona. I, posats a imaginar, fent un programa a TV3. I en català. Això sí que seria sorprenent, meravellós, històric.