El cognom Campos sembla ser un passaport directe a la fama, però no tots els membres d'aquesta cèlebre família han sabut capitalitzar el llegat mediàtic de María Teresa Campos. Aquest és el cas de José María Almoguera, el fill de Carmen Borrego, qui ha estat l'últim en intentar saltar a la fama, però el seu camí com a influencer està resultant ser un autèntic fracàs. Malgrat haver-se estat preparant durant set llargs mesos per entrar amb força a les xarxes socials, els resultats no són ni a prop del que esperava.

El fiasco del seu debut a Instagram

L'agost d'aquest any, José María va decidir fer el salt al món digital amb el seu primer compte públic a Instagram. Es va presentar amb entusiasme com a "pilot i amant del motociclisme", deixant clar que les seves publicacions tindrien un enfocament molt personal i allunyat de l'escàndol familiar. El seu objectiu semblava clar: aprofitar la seva nova visibilitat mediàtica per convertir-se en un referent dins del món de les motos i, per què no, aconseguir patrocinadors.

Tanmateix, la realitat ha estat molt diferent. Malgrat els esforços invertits en aquesta nova faceta, el nombre de seguidors que ha aconseguit collir fins a la data és decebedor: tan sols 2,000 persones han decidit seguir-lo en la seva aventura digital. Aquesta xifra, ridículament baixa comparada amb els més de 300,000 seguidors que acumulen la seva cosina Alejandra Rubio i la seva tia Terelu Campos, evidencia l'escàs impacte del seu intent de convertir-se en influencer.

Rebuig rotund per part del públic

No és només una qüestió de nombres; la recepció del públic també ha estat tèbia. Malgrat haver venut el seu casament i el seu posterior divorci amb Paola Olmedo als tabloides més importants del país, José María Almoguera no ha aconseguit connectar amb l'audiència. La seva presència en programes de televisió com 'De Viernes', on ha alimentat els conflictes familiars que tant interessen al públic, no ha estat suficient per guanyar-se l'afecte dels seguidors. I això es reflecteix clarament a les seves xarxes.

L'intent de José María per crear contingut enfocat en el motociclisme, lluny del sensacionalisme familiar, sembla haver fallat rotundament. Potser va subestimar el poder que tenen les polèmiques i el drama familiar al món de les xarxes socials. En intentar deslligar-se d'aquesta imatge per oferir una cosa "diferent", ha acabat perdent l'interès del públic que, pel que sembla, només està disposat a seguir aquells que es mantenen sota el focus de l'escàndol.

La pregunta que molts es fan ara és si José María Almoguera podrà revertir aquesta situació o si acabarà desapareixent del món digital abans de ni tan sols haver començat. La seva mare, Carmen Borrego, i la seva cosina, Alejandra Rubio, han sabut jugar bé les seves cartes al món de la faràndula, i això els ha permès mantenir-se en l'ull públic. Però José María sembla estar destinat a l'oblit si no aconsegueix trobar una manera de reinventar-se o de connectar amb el públic que tant anhela. Els seguidors ho han rebutjat, i encara que alguns dels seus més propers tracten de consolar-lo dient que és "qüestió de temps", la realitat és que al món de les xarxes socials, el temps és or.