Kim Kardashian, la influent empresària i figura mediàtica, ha fet un pas audaç al món de la moda i l'esport en associar-se amb Nike per llançar la seva pròpia línia de productes. Aquesta col·laboració no només marca una fita en la seva carrera, sinó que també la col·loca en una posició similar a la de llegendes de l'esport com Michael Jordan, que va revolucionar la indústria del calçat amb la seva icònica línia Air Jordan.

Nike, fundada per Phil Knight als anys setanta, va crear una estratègia de màrqueting en l'esport que passarà a la història. De la mà de Michael Jordan, van treure al mercat una línia d'esportius que en el dia d'avui continua sent superreeixida. Aquesta estratègia és emulada per altres grans marques, però l'arribada de John Donahoe com CEO el 2019 va implicar un canvi de rumb significatiu. Per la qual cosa Kim Kardashian dona llum sobre un tema delicat de màrqueting i finances. Amb certes estratègies que semblaven tenir un sentit lògic i pràctic, Donahoe va prendre decisions que, al final, van arriscar l'estabilitat que tenia la marca des de fa dècades. El 2024, Elliot Hill es va posicionar com nou CEO, per la qual cosa el gegant esportiu va començar a establir altres paràmetres per recuperar-se. SKIMS, la marca de Kim, juga un rol fonamental.

Kim Kardashian, la nova "Michael Jordan" de Nike?

Una associació de Nike i SKIMS es transformarà en una firma que es posicionarà en uns mesos. Serà coneguda com a NikeSKIMS, amb l'objectiu de combinar l'estètica moderna i minimalista de SKIMS, la reeixida línia de roba 'shapewear' de la socialité, amb el llegat de Nike. Aquesta fusió promet oferir productes que siguin funcionals i reflecteixin l'estil distintiu de l'exdona de Kanye West, que va saber com captar l'atenció de milions a tot el món.

L'estrella de reality va expressar el seu entusiasme per aquesta col·laboració, destacant la importància de crear peces que empoderin les persones i s'adaptin als seus estils de vida actius. Al millor estil de Jordan, que va utilitzar la seva plataforma per establir una marca, que transcendeix l'esport Kardashian busca fer el mateix en l'àmbit de la moda. El seu enfocament en la inclusió i la diversitat en el disseny dels seus productes ressona amb una àmplia audiència, la qual cosa podria portar NikeSKIMS a convertir-se en un fenomen similar al d'Air Jordan.

Així mateix, aquesta aliança posa de manifest un canvi en la percepció de les celebritats al món de l'esport. Cada vegada més, figures de l'entreteniment estan fent incursions en l'àmbit esportiu, creant marques rendibles i que estableixen tendències. La germana de Kylie Jenner, amb la seva vasta experiència en màrqueting i la seva capacitat per connectar amb el públic, està ben posicionada per portar aquesta nova línia a l'èxit.

Amb el llançament de NikeSKIMS, Kim Kardashian segueix els passos de Michael Jordan i, a més, estableix un nou estàndard en la intersecció de la moda i l'esport. A mesura que la col·laboració es desenvolupa, estarem atents per visualitzar com impacta al mercat i quines innovacions portarà al món de l'athleisure. Sens dubte, els fanàtics de Nike i els seguidors de les Kardashian estaran atents a aquesta aventura.