Kim Kardashian ha fet un gir sorprenent en la seva carrera en presentar la seva última creació: un sostenidor emmotllat que ressalta la forma dels mugrons. La marca Skims, fundada per Kardashian el 2019, ha llançat "The Ultimate Nipple Bra" com a part de la seva última col·lecció. Tanmateix, el més cridaner d'aquesta presentació és el context en el qual ho va fer.
La més famosa del clan Kardashian-Jenner no es va limitar a mostrar el seu nou producte, sinó que va utilitzar l'ocasió per parlar sobre el canvi climàtic. En un vídeo promocional, la socialité apareix asseguda davant d'un ordinador en una oficina minimalista i monocromàtica mentre aborda un tema crític: l'augment de la temperatura de la Terra. "La temperatura de la Terra és cada vegada més alta. Els nivells del mar estan pujant. Les capes de gel s'estan reduint. Jo no soc científica, però crec que tots podem utilitzar les nostres habilitats per aportar alguna cosa. Per això estic presentant un nou sostenidor amb mugró incorporat, perquè sense importar la calor que faci sempre semblis freda," va indicar Kim.
Kim Kardashian segueix l'exemple de Leonardo DiCaprio
En to irònic, Kim afirma que "alguns dies són durs, però aquests mugrons ho són més. I, al contrari dels icebergs, no desapareixeran". Tot seguit, es treu la samarreta ajustada que porta per mostrar el seu innovador producte. D'aquesta manera, l'estrella de reality show busca convertir-se en una sort de versió femenina de Leonardo DiCaprio, però al món de la moda. Recordem que l'aclamat actor ha obtingut reconeixement a nivell mundial per la seva incansable tasca en la promoció de la protecció de la biodiversitat, la conservació dels boscos i els oceans, així com la conscienciació sobre el canvi climàtic, impulsant l'obtenció de més atenció i finançament per a aquestes causes.
Encara que Kim Kardashian buscava barrejar la ironia i la conscienciació ambiental, les xarxes socials no han tardat a reaccionar. Una gran quantitat d'internautes van qüestionar l'ús del canvi climàtic com a mitjà per promocionar peces de vestir i van argumentar que la campanya de sostenibilitat de Kardashian sembla ser principalment una estratègia de màrqueting per al seu nou llançament.
Defensora de #freethenipple
Tanmateix, més enllà del debat sobre el canvi climàtic, Kim Kardashian ha generat un gran enrenou en convertir-se en una defensora del moviment #freethenipple. Aquest moviment advoca per l'alliberament del mugró i permet mostrar pits i mugrons sense temor a censures, en particular en plataformes com Instagram, que prohibeixen la seva exhibició.
En el compte d'Instagram de Skims, nombrosos usuaris han expressat el seu suport a aquesta nova revolució proposada per Kardashian. Tanmateix, l'ex de Kanye West no és l'única famosa que ha abraçat la tendència de mostrar mugrons. Celebritats com Kate Moss, Florence Pugh i Anne Hathaway han estat encapçalades del moviment #freethenipple en esdeveniments i catifes vermelles.
Per mitigar la controvèrsia, Kim Kardashian ha anunciat que un 10% dels guanys obtinguts de la venda del seu nou sostenidor es donaran a la xarxa mediambiental @1percentftp, que promou la protecció del planeta. Malgrat les crítiques, el seu gest demostra un compromís genuí amb la causa mediambiental.