El terratrèmol a les xarxes socials ha estat de categoria. Kylie Jenner, germana de Kim Kardashian i la segona influencer amb més seguidors del planeta Terra (146 milions), acaba de protagonitzar la portada de la mítica revista Playboy. "Mai no vaig imaginar que ho faria", ha dit la model i fan del català gràcies a Rosalia. Una afirmació difícil de creure, si tenim en comptes els antecedents familiars i la propensió a esprémer al màxim la seva imatge. El que sí que costa més d'explicar és la decisió de la revista a l'hora d'escollir la portada. De l'anatomia de Jenner només trobem una part molt concreta, acompanyada del conegut conillet de la marca del difunt Hugh Hefner. Del seu rostre, famós arreu del món, no tenim notícies. Una estratègia repetida en fotografies interiors, i que és, si més no, desconcertant.
La revista per a adults va tornar a ensenyar el cossos nus de les seves protagonistes després d'un parell d'anys de canvi a la línia editorial. No volien ensenyar dones despullades, amb la suposada intenció de canviar la forma en la que s'utilitza el cos femení en aquesta mena de publicacions. Una política que ja és història, però que en el cas de Jenner és confusa: Si aquesta portada no cosifica les dones, que algú ens ho expliqui millor. Tampoc a d'altras instantànies, fins i tot en la que apareix amb el seu xicot, l'estrella del hip-hop Travis Scott. La cara de la jove, treballadíssima amb multitud de productes de bellesa, no sembla importar gaire a la revista. Més aviat, la capçalera fa el que ha fet sempre. Hi ha debat a xarxes.
Ara bé, la portada acumula gairebé 6 milions de 'likes' a les xarxes socials, i el nombre d'adhesions continuarà creixent amb el pas de les hores. Però curiosament, on més ha triomfat la portada és a les webs de contingut pornogràfic, on el making of s'ha convertit en un dels vídeos del moment. Extreguin les seves pròpies conclusions.