Malgrat les crides a la calma, el neguit pel coronavirus s’escampa tan ràpid com la mateixa malaltia. Una psicosi col·lectiva de la qual els famosos no resten al marge. Tothom vol dir la seva. També la Laura Escanes, que ha gravat un vídeo d’Instagram per parlar a bastament de com està vivint els esdeveniments de les darreres hores.
“Tema coronavirus”, anuncia la popular influencer catalana abans de compartir les seves sensacions: “He visto que en Madrid van a cerrar escuelas y universidades durante dos semanas, he visto fotos de la gente superalarmada en los supermercados acabando con todo lo que había”. Escanes intenta estar tranquil·la però el que veu al seu voltant comença a inquietar-la: “Me entran dudas. Nos están diciendo que mantengamos la calma, pero a la vez nos quieren alarmar. A mí me da la sensación de que no tenemos toda la información y que a lo mejor es más grave. Mirad cómo está Italia ahora mismo”.
Malgrat que no s’ha contagiat, Escanes ja nota els primers efectes del COVID-19 a la seva feina: “Por mi parte, me han cancelado algunos trabajos, viajes, eventos en Madrid y fuera de España. Y no solo a mí. En muchos sectores también está teniendo consecuencias económicas”, es lamenta. Tot i que viatja sovint a Madrid per feina, la instagramer viu a Catalunya amb el seu home, el presentador Risto Mejide, i la seva filla. La situació aquí tampoc no és clara: “En Barcelona no sé cómo van a ir sucediendo las cosas. De la piscina de la peque nos han mandado un e-mail diciendo que van a hacer controles de temperatura per ver si tienen fiebre, o no, tanto los acompañantes como los bebés. Yo voy a evitar ir, nunca se sabe”.
Histèria generalitzada. Escanes ha acabat cedint i s’ha deixat endur: “Al principio estaba tranquila pero cada vez me da más miedo. No sé si tengo que tener miedo, si es lo que quieren que tenga o qué es lo que está pasando”.