TV3 tenia guardada en un calaix des de l'octubre, incomprensiblement, l'estrena de La travessa, el concurs d'aventures travessant els Pirineus de punta a punta presentat per un dels grans fitxatges de la temporada: la instagramer Laura Escanes. La cadena va dissenyar l'estrena de 3Cat, la plataforma de TV3 per internet, amb una gran ambició. Va fer una gran despesa en estrenes que abans de poder veure's per TV3 s'emetien per internet. Es volia seduir els espectadors a canviar la forma de veure tele i apuntar-se a 3Cat. Així programes de molt èxit s'han estrenat primer a internet com l'esperadíssim retorn d'Andreu Buenafuente a la TV pública on va debutar, o sèries premiades com la d'Aina Clotet Això no és Suècia. o documentals de molt èxit com el que repassava la figura de Josep Lluís Núñez al capdavant del Barça. Tot el que s'estrenava a 3Cat acabava a TV3 passades unes poques setmanes. En canvi, l'altra gran aposta, La travessa, s'ha quedat 8 mesos esperant emetre's per TV. Una estratègia molt estranya que ha resultat fallida. TV3 va fer debutar Laura Escanes divendres passat i va fer una audiència sorprenentment negativa: un 6,7% de share que suposa només 104 mil espectadors pel prime time.

Laura Escanes, TV3

TGothom que estava interessat en el format ja l'havia vist per internet. Si a la plataforma 3Cat es va estrenar a finals d'octubre, és massa temps d'espera posar-la a TV3 el mes de juny com un programet d'estiu. No està concebut per això, és un gran format, espectacular, ben fet i car. La segona temporada ja s'està gravant i costa 1,4 milions d'euros. El resultat final del projecte no es pot considerar en absolut un fracàs perquè ha estat vist per molta gent per internet, però planteja un interessant dubte sobre què ha de fer TV3 a partir d'ara amb els seus programes gravats. Si opta per promocionar la web i fer-hi les estrenes en primícia no pot esperar tant a emetre-les per TV convencional perquè perjudica l'audiència de la cadena. Els divendres a la nit TV3 emetia Eufòria que la setmana passada va assolir un espectacular 17,1%.

Laura Escanes i Miki per Cap d'any, TV3

Laura Escanes va fer molt bona audiència per l'especial de Cap d'Any però per la naturalesa del format, l'èxit no depenia tant dels presentadors com de la fidelitat dels espectadors de TV3. Ha estat convidada a molts programes aquesta temporada però no ha debutat a TV3 com a presentadora fins al juny. La seva mala audiència fa pensar que els mateixos presentadors que funcionen per internet potser no funcionen tan bé a TV3. El 3Cat ha apostat per cares molt juvenils com Núria Marín per Love Cost, Sofia Coll per Èpic Nails o Jordi Cruz (el del programa de manualitats, no el xef) per Truca quan arribis: Atacama són programes petits, experimentals i no tan costosos. A ningú li està estranyant que es limitin a emetre's al web 3Cat i mai arribin a poder veure's per TV3. El cas de Laura Escanes i La travessa és diferent, per l'ambició dle programa i per la visibilitat que la cadena li ha volgut donar a la presentadora. 

Laura Escanes a la Gala dels 40 anys de TV3

TV3 està tan satisfeta amb La travessa que la va renovar sense saber quina audiència faria a TV3, només sabia la del 3Cat, quantes descàrregues d'internet ha tingut,  i era molt bona. En canvi, La travessa divendres passat va perdre de molt contra Tu cara me suena que va aconseguir, sense la competència d'Eufòria, un apoteòsic 20% de share a Antena 3 tractant-se, per cert, d'un programa cent per cent català, fet a Barcelona per un equip de professionals catalans. Si Tu cara me suena fes vuit mesos que es pot veure a internet, també hauria fet una pèssima audiència. El resum del que ha succeït és que TV3 no pot esperar tant a estrenar els programes de més gran pressupost si abans ja els ha "cremat" al 3Cat. Amb la segona temporada de La travessa, segur, ho faran diferent.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!