Loquillo fa temps que va abandonar la seva Catalunya natal per amor. Amor a la seva dona, la directora basca Susana Koska. Viuen a Donosti i ella a escrit la biografia de Loquillo i algunes lletres de les seves cançons. Tots dos pateixen una malaltia greu, càncer. Ho explica el cantant català en una entrevista a la Cadena Ser: "De momento estoy bien pero no hago planes. Disfruto de la vida, amo la música. Espero que todo vaya bien pero debo vivir esto con mucha dignidad, Tengo un ejemplo en casa, mi mujer lleva 12 años luchando contra el cáncer. Ella es mi ejemplo de valentía y de actitud, de enfrentarse a los elementos. La última canción del disco se hizo en un momento en el que se me diagnosticó una enfermedad grave en el cuello (...) Me dieron la opción de operarme y yo dije que no. Le dije a mi compositor, esto dura lo que dure”. Va parlar al costat de la seva dona, 30 anys junts, a Euskal Telebista:
La decisió de Loquillo recorda la que va comunicar Rosa Maria Sardà poc abans de morir: que no pensava tractar-se del càncer. Un drama. Però tot malalt té dret a no tractar-se la seva dolència.
Una malaltia de la qual Loquillo no vol parlar
"No voy a hablar de la enfermedad, para eso ya hay otros. No quiero utilizarlo. La enfermedad forma parte de la vida. Así de claro. Lo que hice fue llamar a Sabino Méndez e Igor Paskual para decirles que era necesario hacer el gran disco porque podía ser el último. Debido a la enfermedad tenía que someterme a una operación grave que podría afectar a mis cuerdas vocales. Cuando entré en el estudio a grabar, tenía la sensación de que podía ser mi último disco y eso me dio coraje”, va confessar a la revista Mariskal.Rock. "Me han diagnosticado un bocio multinodular de tiroides en marzo de 2021. Me han detectado un bulto en el cuello cuando un día no me cerraban las camisas". Loquillo pateix una mena de càncer de tiroides. Un bony al coll.
Quan ja tenia el càncer va haver d'aturar un concert i van dir que era "afonia". Una nit de dissabte a Còrdova acabava abans d'hora perquè el cantant patia un problema de salut. Es va especular que va ser un cop de calor, el barceloní suava com un pollastre sobre l'escenari a 30 graus de calor de nit. I vestit amb un trajo com sempre. Es fogava però els metges no van dir el què. Eren les 12 de la nit. Els mil espectadors es van haver d'esperar 40 minuts a que els diguessin que se suspenia el concert i es tornaria l'import de les entrades. El català viu a Donosti fa anys i no estava acostumat a la calor estiuenca andalusa. Ara ja se sap que era càncer al coll.
Ara a la Ser confessa "“A mí me gusta llevar mis canciones por todo el país. Me gusta tocar por todas partes. Es un problema, pero yo haciendo esto evito problemas a los demás. A mí me preguntas si soy feliz con esto y te digo completamente”. Loquillo tràgic.