Si el Marc Giró no existís, l'haurien d'inventar. Ja hem dit en aquest mitjà, per activa i per passiva, que ell és un dels millors presentadors que hi ha. Cervell privilegiat, intel·ligentíssim, diu el que li surt del monyo, i ho fa amb molta gràcia, moltes dosis d'irreverència, un estilàs que tomba i un somriure a la cara. Sembla que està sempre de hihihaha, que és un disfrutón de la vida amb tendència a l'hedonisme, però més enllà de la seva elegància, dels seus vestits que li queden com un guant i de la seva suposada pertinença a la classe alta, hi ha un comunicador majestuós. Algú que defensa en allò que creu, que sacseja consciències i que quan parla, no ho fa debades.

El Marc és algú que està sabent aprofitar el seu moment. I ja portem un temps que el seu moment va cada vegada a més. Els que vam coincidir amb ell fa mil anys, en aquell llunyà Les mil i una del gran Jordi González a TV3, ja albiràvem un futur esplèndid per a ell, i ho està constatant amb escreix, i callant boques. Imprescindibles les seves intervencions a l'Està passant de TV3, o al Vostè primer de RAC1, fa un temps que algú amb vista ha fet que el seu Late xou hagi fet el salt a La 1 de TVE, les nits dels dimarts després del Broncano. Un programa imprescindible, amb celebrities que es deixen anar, amb alguns col·laboradors i convidats meravellosos com Pepe Colubi o Juan Diego Botto, i on el millor de tot arriba només començar, just després del gag de l'ascensor amb la resta de l'equip i amb algun dels VIPS que visiten el plató, ahir, Amaia Romero.
🛗✨ Bienvenides a #LateXou con Marc Giró (que resulta que, otra semana más, sigue siendo él)
— La 1 (@La1_tve) March 11, 2025
💕 Hoy, qué quieres que te digamos, tenemos lo mejor de cada casa: @amaiaromero, @juandiegobotto y @pepecolubi para su deleite y disfrute ✨ pic.twitter.com/SUlFV6sO80
El millor moment de Late xou, com dèiem, ve just després. En el moment de l'editorial, de l'speech inicial, de les paraules de Giró sobre el tema que li ve de gust, relacionat amb l'actualitat, i que li serveixen per donar-li la benvinguda als espectadors. Uns inicis demolidors, divertits, sarcàstics, irònics i amb molta intenció. Però el que ha fet aquest dimarts ha estat de traca. El que ha dit aquest dimarts s'hauria d'estudiar a les facultats. Una bufetada a mà oberta als catalanòfobs, una encesa defensa de la nostra preciosa llengua catalana i l'odi que li tenen alguns hiperventilats des de les espanyes. Una llengua catalana que, tal com va enumerar Giró, serveix per a tot, "para todo lo que te propongas: para discutir, amar, cuidar, curar, consolar, fabular, recetar. sermonear, guiar, susurrar, mentir, recordar, imaginar, cocinar, ayudar, dar las gracias, advertir, fritar (¡se grita muy bien en catalán!), follar (se folla muy bien en catalán), puedes pedir una hipoteca, pedir trabajo, pedir limosna, misericordia, puedes pedir la independencia, o puedes no pedirla. Es una lengua que sirve para decir adiós, pero también es una lengua perfectamente funcional para dar la bienvenida, te lo voy a demostrar, es muy fácil: 'Benvinguts al 'Late xou'... comencem!".
#LateXou
— La 1 (@La1_tve) March 11, 2025
Marc Giró, catalanoparlante y la personita a la que mejor le sienta un traje, te cuenta por qué no tienes que temerle a la lengua catalana 👇🏻 pic.twitter.com/T0FODYrx4n
De seguida, molta gent aplaudint les seves paraules i evidentment, tampoc no han faltat els que precisament va dedicat aquest inici, els catalanòfobs i els que no toleren que Marc Giró digui el que diu a TVE.
Tómese este monólogo cada 8 horas, contra intolerancias varias, principalmente la catalanofobia.
— Jordi Évole (@jordievole) March 11, 2025
Que esto se haya emitido en la televisión pública española es la hostia. VISCA Marc Giró. Visca #LateXou y todo su equipo pic.twitter.com/HoeA7mL2H5
¿Por eso habla tan mal el español?
— k98k (@Mr_k98k) March 12, 2025
No, si en Valencia no le tenemos miedo a la lengua catalana, solo al colonialismo catalan.😜🌈😂
— Lawrence de Valencia. Salva Baladre i Fenoll. (@SalvaG56) March 12, 2025
Haig de reconèixer q el monòleg de Marc Giro sobre la llengua catalana ha estat brillant. Si els espanyols fossin mes crítics amb tot allò q se’ls inocula els hauria de fer-los reflexionar.
— Serrallonga (@Jorbet2) March 11, 2025
Cosa q no crec q passi. Malgrat tot, gràcies Marc! #LateXou
Qué grande!! (De una extremeña!)😉
— Nazaret Izquierdo Blazquez (Cuenta personal) (@BlazquezNazaret) March 11, 2025
Me gustaría saber la audiencia que tiene este bodrio... Pero me da flojera buscarlo
— Victor Gejo (@VictorGejo) March 11, 2025
Anda podría haber hecho el mismo mitin diciendo lo mismo del español...ya si acaso otro día.
— Raerith29 (@Raerith29) March 12, 2025
Que bo ets Marc! T’estimem Marc! Ets extraordinari! 😘👏👏👏👏
— Oriol Bertran (@obffelius) March 12, 2025
Bufff. Se me hace bola. Esas maneras de telepredicador me revuelven el estómago. Ya se que es una pose, es un personaje inventado, pero no puedo.
— javiermor (@javiermor4) March 12, 2025
Als que continuen traient bilis per la boca en contra del Marc, que s'hi posin fulles. Bravo per la valentia, per les paraules i per tocar els nassos als que es pensen que només s'ha de parlar espanyol. Marc Giró, sempre al meu equip. Meravellós. I clar i català.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!