La seqüela de 'Joc de Cartes' ha aterrat líder a TV3 i a les llars de centenars de milers de catalanes i catalans. L'estrena de 'Pop up xef' ha arrasat en termes d'audiència, amb un fantàstic 21'4%, una mitjana de 533.000 espectadors i un pic de 900.000. Hi havia tant d'interès per la nova aventura de Marc Ribas que ha superat al super èxit d'Antena 3, 'Mask Singer' (18'7 a Catalunya, 23'6 a Espanya), amb Norma Duval (operadíssima) i Mónica Carrillo com a grans atractius. La cadena catalana assoleix l'objectiu de ser els més vistos i veu recompensada la seva aposta pel cuiner gironí. El primer tast del concurs culinari era una batalla a Palamós per crear el millor plat representatiu del Baix Empordà. La idea, bona. L'execució, però, es percebia "en construcció".
El concepte de la competició s'entén, però en el primer capítol grinyolava com a una maquinària sense lubricar. De vegades no arrencava, d'altres el ritme i els moviments de càmera el convertien en una tarda a Port Aventura... La presència de'n Marc, que sovint omple la pantalla per sí mateix, també quedava descafeïnada. Hi ha marge per millorar, és clar, tractant-se d'un format nou. I queda demostrat que els programes de'n Marc funcionen i sedueixen al públic. Les dades estan allà. Ara bé, estar en primera línia exposa a crítiques. I sí en termes de 'share' el primer dia va ser gran, també ho va ser en el costat menys amable del circ mediàtic.
Del millor del programa: que el format reality més agressiu ha quedat en el passat. També la participació del jurat, amb Santi Villas fent de les seves acompanyat per la sommelier i col·laboradora d'El Nacional.cat Meritxell Falgueras. I per últim, les ganes de l'equip per fer una bon feina, fins i tot sota la pluja: van suar la cansalada, i ho vam veure de debò perquè hi ha desenes de testimonis visuals durant l'emissió. Felicitats a la Sara Nicolás, per cert, primera guanyadora en la història del format, imposant-se a Nil Bono. Seguirem atents: pròxima aturada de la furgoneta de 'Pop up xef', les Borges Blanques.