Dies durs per fer TV, narrant la guerra a Europa entre russos i ucraïnesos. Una invasió en ple 2022 a pocs km de la Unió Europea. Molts periodistes deuen tenir ganes de plorar fent TV i ensenyant ciutadans europeus plorant, fugint de les cases per les bombes i enterrant dos mil civils assassinats per Vladimir Putin. Un convidat apareix amb la bandera d'Ucraïna a la solapa, Pedro Ruiz. Convidat al programa dels dimecres a La 1 de TVE, Las tres puertas, presentat per la catalana María Casado. Ruiz, que també és de Barcelona, explicava: "Yo expreso mi opinión con esta bandera en la solapa. No he votado nunca. Todos los partidos menos el PP me han propuesto entrar en política".
María Casado ho ha tornat a fer, ha tornat a plorar com fa uns dies. Ara és pels mals resultats del programa. Ahir va fer un pobre 5,2% a Catalunya, última opció de la nit.
-María Casado: Yo de autoestima ando regular
-Pedro Ruiz: ¿Estás inquieta, preocupada con algo, con qué?
-María Casado: Bueno... Con esto (mira el seu plató)
-Pedro Ruiz: ¿Con este programa?
-María Casado: Sí (i plora)
Pedro Ruiz: ¿Por qué? Te he dicho más una vez que hemos hablado que –eh, a sonreír– es mucho más difícil desintoxicar que intoxicar. Y los medios, es mi opinión, no quiero tener la razón, ahora ofrecen más dinero por ensuciar que por limpiar, lo cual es absolutamente imposible de tragar. Te ofrecen un montón de dinero por meterte en una isla y hacer no sé qué cosas, y te ofrece no sé qué promoción por hacer no sé qué cosas. Pero por limpiar les parece más fácil; no, señores. Es mucho más difícil limpiar que ensuciar. Y tiene más mérito limpiar que ensuciar. Y este programa limpia. Luego tendrá la audiencia que tenga, 7, 2, 900 o lo que sea. Pero los números no son el alma de la vida. Mi programa Como Pedro por su casa tenía 24 millones de espectadores cuando solo había TV3.
Com que el programa el veu poca gent es dona la paradoxa que és la mateixa TVE qui difon les llàgrimes de Casado per sortit a tots els digitals. En un tuit oficial de TVE mostra el vídeo sencer:
María Casado se emociona en #LasTresPuertas5
— La 1 (@La1_tve) March 2, 2022
⭕ https://t.co/fDEwRci48i pic.twitter.com/dHJTtRyUSh
Casado plora molt. No Pablo, María. Va debutar plorant amb Antonio Banderas. L'actor la va rescatar de TVE i la fitxa per portar la seva productora, que s'encarrega de fer musicals o la Gala dels Goya. I com que es coneixen, la complicitat de l'entrevista va superar qualsevol altra comparació. Tanta va ser la proximitat que Casado va plorar desconsolada: El moment on María Casado es trenca per la meitat i plora en primeríssim pla a La 1 és aquesta senzilla conversa:
-Casado: "Gracias por ayudarme, porque te quiero mucho"
-Banderas: "Pues anda que yo. Gracias por ayudarme. Porque te queiro mucho, pero sobretodo: me importas".
Casado hauria de estar tranquil·la. Un 5% a prime time de TVE és habitual. El programa és més propi de La 2, converses íntimes, com les de Pedro Ruiz en temps del PP, La noche abierta. Està mal ubicada a la graella. És un espai barat d'entrevistes a VIPS que hauria d'anar a La 2. Que no plori, pobra. O no per aquesta causa.