'MasterChef' va tornar fa dues setmanes amb la seva onzena edició d'anònims. El format de Shine Iberia presentava nombrosos canvis, un dels més destacats la seva doble emissió setmanal. A causa de la queixa d'alguns espectadors per la seva extensa durada, abans de retallar-la, productora i cadena van decidir apostar per allargar la seva gallina dels ous d'or. Els fans del concurs tenen oportunitat de gaudir de dos lliuraments cada setmana, una els dilluns i una altra els dimarts. En el primer programa es disputen dues proves en plató, la primera de les caixes misterioses, i una eliminació. En el segon programa es viu la prova d'exteriors i la seva posterior eliminació d'equips. S'inclou un repte de més. El que suposa més hores de rodatge i una implicació més gran de tot l'equip.
Amb aquests canvis, 'MasterChef' ha vist retallada la seva durada, de les 3 a les 2 hores. El format acaba al voltant de les 0:30 de la matinada. Tanmateix, això fa que el share del programa sigui menor, encara que no menys vist. Manté la mateixa mitja d'espectadors de les últimes edicions, 1'5 milions, però presenta un share preocupant, l'important per a la cadena.
Els nous canvis de 'MasterChef' no funcionen
La setmana passada no es va poder emetre el programa de dimarts a causa de pròrroga del partit de futbol. L'espai esportiu es prolongaria passades les 23:30 de la nit i van creure que ja no era una hora convenient per emetre un programa de dues hores de durada. Així que TVE va optar sense previ avís traslladar l'emissió a diumenge. D'aquesta forma, els espectadors es troben amb tres emissions consecutives del talent xou. Diumenge, dilluns i dimarts. Programa 4, 5 i 6.
Shine Iberia no està d'acord amb aquesta reforma del format. Segons ells, aquesta serà l'única i última edició que s'emeti d'aquesta forma. La cadena valorarà molt el share i els espectadors per prendre una decisió de cara a pròximes temporades. TVE necessita l'espai per millorar el seu share. Només supera el 9% de quota de pantalla mensual quan s'emet 'MasterChef', la resta de programes no funcionen.
'MasterChef' segueix els passos d'altres formats com 'Supervivientes', tres gales setmanals. No obstant això, el format ha notat una important caiguda d'audiència, totalment previsible.
'MasterChef' és un programa que qualsevol privada com Antena 3 o Telecinco voldria en la seva programació. De fet, la cadena de Fuencarral és la que li va darrere. Recentment, es va conèixer que la nova directiva de Mediaset havia aixecat el vet a Shine Iberia, productora del format.