El degoteig sembla no tenir aturador. La sagnia d'anunciants que li han tancat la porta als nassos a Paolo Vasile, Jorge Javier Vázquez, Gran Hermano i Telecinco pel que ha passat amb Carlota, ja ha començat, i no fa la sensació que s'aturi. De moment les audiències del reality continuen a l'alça, ara que s'acosta el final del VIP, però podria ser pan para hoy y hambre para mañana, perquè ara ja li estan veient les orelles al llop. I quan les amenaces afecten la butxaca, ens imaginem que al despatx de l'italià deuen petar seques.
No estan per a bromes a Telecinco. Però encara menys ho estan molts espectadors indignats i moltes marques de primera línia. L'experiència amb el programa La Noria, que va suprimir-se després que molts anunciants retiressin la publicitat després d'una entrevista pagada a la mare de El Cuco, un dels imputats en el cas Marta del Castillo, podria tornar-se a repetir. Llavors hi va haver una fuita massiva fruit de la repulsa al programa, cosa que s'ha repetit ara. El comportament que han tingut amb una presumpta noia violada a la casa de Gran hermano, sense fer res, gravant la seva reacció i un llarg etcètera, ha estat d'una gravetat que ha servit com a detonant per que molts obrin els ulls.
Pals al programa, pals al presentador ("tapaste una violación, pedazo de cabrón", li han dit a Jorge Javier), pals als tertulians ("cucarachas"), pals a la cadena i mesures immediates per part de moltes empreses. Acció - reacció. Telecinco fent espectacle televisiu del sadisme, espectadors irats amenaçant moltes marques de deixar de comprar els seus productes si segueixen publicitant-se en un programa com aquest i empreses que abans que això passi, prenen la mesura dràstica. I ja en van cinc. Els primers, Fi Network. Els van seguir l'empresa d'espàrrecs envasats Carretilla, als qui va seguir un monstre, la multinacional Nestlé. Cal afegir-hi més marques relacionades amb alimentació: Postres Reina. L'últim? El gegant dedicat a productes tecnològics MediaMarkt, que a les portes del Black Friday, ha respost a les peticions dels seus clients:
L'eslògan més famós de MediaMarket és "Yo no soy tonto". No sabem si a Gran Hermano i Telecinco seran tontos o no. El que sí són, sovint, són abjectes. I ara n'estan pagant les conseqüències.