Sálvame podria estar a punt d'acomiadar-se de la programació de Telecinco després de 14 anys en antena i haver estat un dels emblemes de la cadena durant un bon temps. Els rumors sobre la cancel·lació del format produït per La Fábrica de la Tele porten corrent des que Borja Prado prengués el rol de Paolo Vasile a la directiva de Mediaset. Això, sumat a una destacable baixada en les audiències sense remuntada aparent i la intenció d'apostar per nous enfocaments, sembla haver portat a l'espai dirigit per David Valldeperas fins al punt de no retorn. Segons informa El Mundo, el final del programa ja és una realitat i es farà efectiu el pròxim mes de juny.
La data escollida per posar fi a 'Sálvame'
El divendres 16 de juny de 2023. Aquesta seria la data escollida pel grup de Fuencarral per bandejar per sempre Sálvame de les seves graelles. Suposa, també, la confirmació definitiva d'una remor a veus que cada vegada guanyava més pes a causa de les baixes dades de audiència que l'espai de cor de la sobretaula de Telecinco ha aconseguit els últims mesos. Si finalment aquest adeu, que es confirmaria en les pròximes hores, acaba per fer-se efectiu, suposarà un canvi dràstic en la programació de Telecinco.
Seria el cessament del vaixell insígnia de La Fábrica de la Tele que tantes alegries ha brindat a la cadena i als seus seguidors acèrrims, que han pogut seguir durant ja més de 14 anys les quatre hores diàries de directe, més d'una baralla per al record i moments divertits d'aquells que donen per a mem. I si acomiadar-se d'un format tan emblemàtic alhora que criticat i controvertit no fos suficient, l'altra cara de la notícia que ho fa saltar tot pels aires encara més és que ja hi hauria un substitut definit per exercir de rostre visible a la franja que el programa de Jorge Javier Vázquez deixaria deserta. I aquesta seria, previsiblement, Ana Rosa Quintana, que prendria el comandament de les tardes de la mà d'un nou format de la mà de la productora Unicorn Content.
L'adeu necessari per consolidar un canvi d'imatge
Sálvame porta en emissió des del 2009 i fa uns dies celebrava el seu 14è aniversari alhora que un homenatge a la col·laboradora Mila Ximénez. En el que podria ser un moment feliç per a aquest format que va ser líder tant de temps i es va convertir en la gallina dels ous d'or de la cadena, sembla que l'aposta per la crítica i l'atac en directe no formen part de l'estratègia de la nova directiva. D'aquesta manera, l'apagada dels 'chumineros' de Lydia Lozano o les frases mítiques de Belén Esteban seria el pas definitiu per consolidar un canvi d'imatge que pretén fer que la cadena escapi d'un model de televisió desgastat en una aposta ferma per "nous continguts editorials".