Melendi acaba de deixar mitja humanitat en estat de shock després del que va fer durant el seu darrer concert a Saragossa. L'asturià de 44 anys, estrella del cartell de les festes del Pilar, va aplegar 15.000 persones a l'espai Zity. Una munió d'incondicionals que van gaudir dels seus èxits de sempre, però també de les seves noves propostes musicals. Les mateixes que fa uns mesos presentava en societat a través d'un curiós i provocatiu missatge: "Vais a escuchar Milindri 2.0... ¡Pero sin porros!" Al·ludia al seu consum de cànnabis, tan habitual durant la seva carrera, i que confessava haver abandonat de manera radical. Tanmateix, les escenes d'aquest cap de setmana suggerien que potser havia deixat de fer servir haixix o marihuana, però no així d'altres substàncies més fortes.
El vídeo que s'ha viralitzat a la velocitat del llamp mostra al cantant fent gestos explícits i sospitosos sobre l'escenari. Es frega el nas i desencaixa la mandíbula de manera exagerada. El significat d'aquesta conducta sembla inequívoc. Hi havia dòping. El que sobtava, però, és que ho manifestés d'una manera tan rotunda a la vista de tot el públic. Si no l'han vist, aquest és el document que aixeca tanta polseguera.
Les xarxes socials van reaccionar immediatament, provocant una allau de comentaris al respecte. Molts d'ells irònics, clar: "Menudo trancazo, se nota que llega el frío", "resfriado colombiano", "filete antes del concierto, está volviendo a sus inicios", "vaya mierda la alergia"... Moltes maneres diferents de dir la mateixa cosa: que havia esnifat. Així de clar.
La sorpresa, però, arribava quan els més entesos en la carrera de Melendi oferien el detall clau de tot plegat: aquesta exhibició de ganyotes, tics i similars va tenir lloc durant la interpretació del tema "Vuelvo a traficar". Un dels seus hits dels inicis, llançat al mercat l'any 2004. El títol, la temàtica i la posada en escena van en el mateix paquet: l'artista va voler posar-li picant a la cita. "Es una actuación", clamen les xarxes. I serà veritat, no ho dubtem. Ara, que ha sublimat el mètode Stanislavski, no tinguin cap mena de dubte.