Mónica Naranjo és una de les artistes més reconegudes del panorama nacional. La cantant porta més de dues dècades d'èxit sobre l'escenari. Tanmateix, no és or tot el que resplendeix. Si us parlem de José Luis Gil segur que li relacionareu amb el famós actor d''Aquí no hay quien viva o 'La que se avecina' que va interpretar a Juan Cuesta o a Enrique Pastor, respectivament, però n'hi ha un altre de més desconegut per al gran públic.
És un home que durant anys ha estat sempre a l'ombra, però ara ha decidit parlar. Amb tan sols 17 anys es va introduir en la indústria discogràfica espanyola per canviar-la. Primer directiu de CBS, després director d'Hispavox. Però especialment ha estat un reconegut mànager, així com un gran descobridor de joves promeses, des de la moguda madrilenya fins a l'actualitat.
Raffaella Carrà, Miguel Bosé, José Luis Perales, Mónica Naranjo, Nacha Pop, Locomía, Ramoncín, Nacha pop, Radio Futura, Shakira, Alaska, Bibiana Fernández, Paloma San Basilio, Bertín Osborne, Pedro Marín, Raphael...Artistas i personatges que són coneguts per al gran públic. Per fi ha trencat el seu silenci i ha parlat per a XL Setmanal. Entre altres assumptes ha parlat de la seva experiència com a mànager de Mónica Naranjo. José Luis Gil reconeix la gran vàlua professional de la cantant, no obstant això considera que ha gestionat malament la seva fama i la seva carrera.
Mónica Naranjo mai no va reconèixer que José Luis Gil la va ajudar a que la seva carrera fos un èxit
Alguns dels artistes que han estat sota les seves ordres han seguit la seva carrera amb èxit, tanmateix Mónica Naranjo es va equivocar en canviar la seva personalitat d'una forma en la qual, pensa, va afectar la seva carrera. "Quan la vaig conèixer, era una noia de poble de 18 anys, sense un estil definit que imitava a Donna Summer", va relatar. "Va triomfar i va deixar d'escoltar; va començar a fer discos sense sentit per demostrar el seu poder vocal -res més odiós en discos d'un artista - i es va convertir en una caricatura. Em va fer llàstima veure com es perdia una artista que podia haver estat la Streissand llatina", va comunicar.
A més, revela que la catalana va tenir un gran equip que no va valorar prou durant el seu èxit. "Ella sempre diu que allò del cabell va ser idea seva, però no. Mónica buscava una imatge diferencial i, per ajudar-la, la vaig portar un dia al perruquer Ruphert, que pentinava a la Jurado, a Naty Abascal...", va assegurar.
"Li va dir: 'Veig dues personalitats en tu: una de molt forta i una altra romàntica. Així que et veig de morena, però també de rossa, per què no et poses meitat i meitat?'. I, encara que insegura, ho va fer. Se'n va anar a casa i aquesta vegada va assajar un mes davant del mirall fins que em va trucar: 'He decidit que aquesta serà la meva imatge, José Luis.' Així va ser, però mai no li ha donat crèdit a Ruphert", va afirmar.
Mónica Naranjo mai no va reconèixer a José Luis Gil la seva faceta com a impulsor i descobridor. Ell mateix revela que molts artistes són reticents a reconèixer que els han ajudat. "També és cert que a Mónica li va costar molt enlairar-se. Quan estrenem el seu primer disc Els nois a Espanya, ningú a la ràdio no el va voler posar: 'Aquesta noia crida molt', deien. Ignorants! Així que me la vaig emportar a Mèxic, on no es podien creure que a Espanya l'haguessin rebutjat. En un any va vendre un milió de discos i, en tornar, tot el rebuig anterior es va convertir en lloances. Cal fotre's!", va recordar indignat."
Sembla que Mónica Naranjo i José Luis Gil no van acabar la seva relació de la millor manera. "Mai no he acabat malament amb ningú. Mónica es va creure que l'èxit l'havia aconseguit sola, que ja no necessitava ningú, i jo no volia discutir. Els va passar una cosa similar a Locomía, com es pot veure en aquest documental que han tret ara," va sentenciar.