El teatre català i en català sempre ha tingut una assignatura pendent, els musicals. Sempre són les obres més vistes de la temporada, les més populars, majoritàries, per a tots els públics. La inversió econòmica en grans elencs, vestuaris, músics i escenografia és altíssima. Amb aquesta excusa mai acostumen a representar-se en català. Per allò que els vagin a veure els catalans però també els turistes espanyols. Així Cantando bajo la lluvia d'Àngel Llàcer o Fama de Coco Comín eren teatre musical català però en castellà. Però aquesta temporada una companyia ha decidit apostar fort pel català. Si el teatre en català és el més vist, el musical en català també hauria de ser-ho. Han agafat un súper musical de Broadway, Golfus de Roma del grandiós Stephen Sondheim i l'han traduït al català. Un esforç descomunal ja que l'obra ja es feia per la mateixa empresa en castellà, amb Carlos Latre. Han contractat grans actors catalans, com Jordi Bosch o Mercè Martínez i assajat des de zero un nou text. Dit i fet, ja es pot gaudir al Teatre Condal del Paral·lel.

Però per alguna estranya raó, el musical està gaudint de poca publicitat a TV3. Hem estat veient Àngel Llàcer de promoció de Cantando bajo la lluvia en molts programes de la cadena. Llàcer és un geni de la promoció, tipus Santiago Segura. Però es parla poc o gens d'un musical en català. I una de les seves protagonistes, la popularíssima Mercè Martínez, coneguda per Porca misèria, Plats bruts o La Riera, fa un sensacional fil de twitter lamentant el maltracte que està patint l'obra. Un S.O.S. avisant que si el públic no hi va, l'obra tanca i els actors passaran la millor època per anar al teatre, les festes de Nadal, a casa seva sense feina:

Mercè Martinez TV3

Golfus de roma ho té tot: teatre de vodevil, ritme molt picat i Comedia dell’Arte. Els protagonistes són una companyia de circ i el públic surt del teatre sentint-se bé. Mercè Martínez no assenyala ningú però se li entén tot: poca promo a TV3. Mentrestant, el nou programa nocturn, Zona franca ensorrat a un molt fluix 7% de share la primera setmana, fa promoció de sèries de Netflix.