Fa pocs dies llegíem que El día del Señor -programa que dedica La 2 a la missa dels diumenges- quasi triplicava l’audiència mitjana de la cadena i que Podemos feia una proposta al Congrés perquè se suprimís l’espai. El motiu? El partit de Pablo Iglesias senyala que RTVE és pública i no ha d’afavorir cap creença religiosa atenent que la societat espanyola és “diversa i plural”.

El Partit Popular hauria contrarestat aquesta proposta de Podemos fent una crida perquè l’audiència creixés (encara més). Segons informa Voz Populi, aquest cap de setmana, diferents militants del partit difonien en massa el següent missatge per Whatsapp: “A les 10:30 (ja), posa La 2 de TVE que mesuraran l’audiència de la Santa Misa”.

Resposta massiva del públic

Potser va ser per aquest missatge, per la iniciativa de Podemos o una barreja d'ambdues coses. El cas és que l’audiència de El día del Señor ha passat d’un 6,6% de share a un 18,6%. En altres paraules, 964.000 espectadors van veure el programa el diumenge.

L’emissió central de La Santa Misa també va experimentar un creixement substancial en passar del 7% de quota de pantalla a un 19,3% (1.007.000 espectadors). Cal recordar que La 2 té una mitjana del 2,6% de quota. Gràcies a aquests espais, va pujar fins al 3,2% aquest cap de setmana.

Tamara Falcó carrega contra Pablo Iglesias a Twitter

La filla d’Isabel Preysler no ha vist amb bons ulls la proposta de Podemos i ho ha volgut deixar ben clar al seu compte personal de Twitter:

A través d’Instagram també va fer una crida perquè la gent sintonitzés la missa:

La reacció de l’audiència dels espais religiosos de La 2 ha estat contundent. Veurem quin desenllaç té aquesta història i si el públic es manté tan fidel com la darrera setmana.