31 milions d'espectadors en només 3 dies. Netflix acaba de polvoritzar el seu propi rècord amb l'estrena de "Criminales en el mar" (Mistery Murder), la nova comèdia de la plataforma, amb Jennifer Aniston i Adam Sandler com a protagonistes. Una dada espectacular que faria pensar en la qualitat d'aquesta cinta, tot i que la crítica ja l'ha batejat com a la pitjor de l'any. Sembla que tornar a veure a Aniston i Sandler, després de 8 anys sense treballar junts, és un reclam massa llaminer pels espectadors, que són capaços d'empassar-se 100 minuts de tortura cinematogràfica. Però la veritable noticia sobre la pel·lícula és una altra, al menys a Espanya: Un país que queda humiliat complint tots els tòpics d'un país "de pandereta"
La història barreja la comèdia més ximple, les aventures més esbojarrades i una trama "de misteri" que fa vergonyeta. Un còctel servit a diferents escenaris d'una exòtica Europa, amb Espanya ocupant un lloc ben destacat, inversemblant i ridícul. Podem ser més concrets: Els de Hollywood s'acarnissen amb Màlaga, punt de partida de les peripècies dels protagonistes, presentant la ciutat, les infraestructures, la cultura i els habitants de la ciutat andalusa amb tots els clixés imaginables. Autobusos miserables, músics insuportables, flamenques typical spanish, guies turístics embolicats en la rojigualda, ciutadans que responen al cognom de Gonzáles... Només faltava la paella amb xoriço de Jamie Oliver per acabar de completar la postal. Ja poden imaginar per on han anat les reaccions dels espectadors més sensibles amb tot allò que gosi de caricaturitzar la seva "patria querida". També la d'aquells que tenen un sentit de l'humor més flexible.
#Criminalesenelmar con @AdamSandler y Jennifer Aniston, una comedia de suspense al estilo Agatha Christie, lleva, según Netflix, más de 30 millones de visualizaciones. La peli no está mal, te ríes, pero UNA VEZ MÁS, deja esta falsa imagen de España como país de pandereta #Malaga pic.twitter.com/IfZzlDkXYz
— Yonomeaburro 🦄 (@Yonomeaburro) 19 de junio de 2019
Criminales en el mar no es ni la mitad de divertida que ¡Game Over, Tío!, pero sí un distraído juego Agatha Christie de retórica Sandleriana y amargo poso de matrimonios en crisis...económica. Además reproduce, a su manera, uno de mis chistes favoritos de Ibáñez pic.twitter.com/N1hyP35HdD
— Carlos M. Mira (@CarlosMMira) 14 de junio de 2019
Después de ver En Netflix la película “crimínales en el mar .” Me pregunto .se creen realmente que en málaga vivimis como en los años 60? Que los autobuses de málaga son de la posguerra .que nuestro aeropuerto es una mierda .no es málaga ni de coña . Infórmense mejor 🤬
— Cristina Alcoba (@AlcobaCalcoba) 14 de junio de 2019
He viajado en autobús por Estados Unidos y allí los autobuses sí son tercermundistas (y carceleros) y, encima, más caros que en España. Curiosa parodia la de película 'Criminales en el Mar' (Netflix) sobre España 'made in America' https://t.co/11eBrLrFbp pic.twitter.com/8RCeWnuxri
— David Rubio (@Jos3_Rubio) 20 de junio de 2019
41. Criminales en el mar (Película).
— Todos locos (@Zhakey) 16 de junio de 2019
Una perdida de tiempo sin gracia, en realidad la culpa de verla es mía 😅 pic.twitter.com/l8YyYZYJho
El sainet made in USA ridiculitza un país més proper a la postguerra que al segle XXI. La marca Espanya, ensorrada per la pel·lícula més vista de la història (a Netflix). També per la pitjor del seu catàleg. Quin honor! Spain is not different. A ulls de la indústria del cinema, segueix igual que fa 70 anys.