Després d'un parell de mesos d'espera, ja és oficial: 8tv torna a néixer amb força. Segons ha pogut saber EN BLAU, el Consell Audiovisual de Catalunya ha autoritzat la venda del canal privat, que passa del Grup Godó a les mans de Nicola Pedrazzoli, propietari de Teve.cat​ i de l'antic Canal Català. TV3, per tant, torna a tenir competència a casa nostra (tret de les desconnexions de TVE, que no li fan mal), ja que s'adreçarà a un públic catalanoparlant i a tot el territori. Una excel·lent notícia per al sector, i que suposa la creació de nous llocs de treball, programes i projectes audiovisuals engrescadors.

Com vam informar a l'abril, la nòmina de presentadors presenta cares molt conegudes com Ares Teixidó, últimament de molta actualitat en estar enamoradíssima de la seva xicota, Bruna Manzoni: es posarà al capdavant de 'Condició Femenina', un format que Pedrazzoli importa de Canal Català i que serà un late night gamberro en el que participaran diferents dones tertulianes. Amb aquest format, la nova 8tv cobreix una de les mancances de l'oferta televisiva nostrada: l'entreteniment nocturn i sense complexos.

Nicola Pedrazzoli, nou propietari de 8tv

Ares Teixidó i la seva parella, Bruna Manzoni / @aresteixido

L'aposta de la nova tele vol sacsejar el consum televisiu dels espectadors de Catalunya a partir del setembre, quan es posi en marxa la seva graella. Entreteniment i actualitat, divertida i plural. I clàssics d'etapes anteriors com Carlos Fuentes i el 'Catalunya opina' o la tertúlia futbolera en clau Barça d'Albert Lesán, tots dos programes que salten de Teve.cat. Altres que podrien seguir el mateix camí són Miquel Valls, reporter d'Ana Rosa Quintana que ha fet 'La Nova Normalitat' o Sergi Àlex i el programa de debat juvenil 'Opina Youth'. Tanmateix la cosa no acabarà aquí, i segur que ens esperen sorpreses i rostres d'altura per completar la seva proposta.

El repte és important, però juga amb elements a favor: té el seguiment d'audiències de l'empresa Kantar Media gràcies a les seves bones xifres del passat, i la seva posició al número 8 del comandament a distància afavoreix que es converteixi en un punt de trobada fix. Mentre coneixem més projectes i novetats, hem pogut obtenir el que serà emblema de la nova 8tv: els seus logos. Un canvi de disseny actual i amb un color verd llampant que no passarà desapercebut a les llars catalanes. 

Logos de la nova 8tv

Carlos Fuentes, a la dreta, presentarà el 'Catalunya Opina' / IG

Sort i encerts als professionals d'aquesta nova aventura. 8tv reneix de les seves cendres i només pot mirar cap amunt: el desballestament que en va fer Godó la va convertir en un zombi audiovisual, amb audiències que semblen un anunci de cervesa sense alcohol: 0,0%. Té tot el potencial, però. Tot està per fer.