Eduard Fernández ha tornat a guanyar el Goya a millor actor d'Espanya. L'intèrpret català ja en té quatre entre protagonista i secundari (Fausto, En la ciudad, Mientras dure la guerra i Marco). Tot semblava preparat per ell: li va lliurar el guardó la seva filla Greta Fernández i li va dedicar el premi a moltes persones, en català a les tres filles d'Enric Marco, la falsa víctima dels camps de concentració nazi que interpreta al film, "el personaje más difícil de mi carrera". Eduard Fernández va tenir paraules també per la seva nòvia a qui les càmeres van enfocar, l'actriu Ainhoa Aldanondo, gairebé 20 anys més jove que ell. Eduard Fernández: "Quiero dedicarle este Goya a esta maravillosa actriz, mi hija Greta y a mi pareja, otras maravillosa actriz, Ainhoa, gracias por acompañarme en la vida". Aquest agraïment es va entendre millor l'endemà, diumenge, quan Jordi Évole, suposant que l'actor guanyaria el Goya, va programar Lo de Évole a La Sexta amb una confessió desconeguda: Eduard Fernández està en procés de curació de la seva addicció, a l'alcohol i a la cocaïna. I la seva parella és el seu gran suport, l'actriu aragonesa Ainhoa Aldanondo:
![Eduard Fernández Goya 2025 TVE Eduard Fernández Goya 2025 TVE](/uploads/s1/51/10/03/19/eduard-fernandez-goya-2025-tve_11_958x630.jpeg)
![Ainhoa, parella d'Eduard Fernández, TVE Ainhoa, parella d'Eduard Fernández, TVE](/uploads/s1/51/10/03/58/ainhoa-parella-d-eduard-fernandez-tve_11_958x630.jpeg)
![DL u576236 512 DL u576236 512](/uploads/s1/51/10/04/00/dl-u576236-512_12_543x814.jpeg)
Eduard Fernández té 60 anys i la seva parella, que no és la mare de la seva filla, en té 43. Amb ella ha viscut la seva addicció i la teràpia per curar-se. Així parla l'actor a La Sexta: "En público no he hablado nunca, yo era adicto al alcohol y lo mezclaba con cocaína. Tomaba tres chupitos de whisky y empezaba a funcionar. Cuando empezaba a beber a las 12 de la mañana y le decía al camarerro no te lleves la botella. Me daba como vergüenza. La adicción da mucha vergüenza porque notas que te estás pasando, que no te acuerdas de lo que hiciste ayer. Tardas en darte cuenta. Es como una centrifugadora, dando vueltas. Ya hace un mes que no me meto nada, los adictos para engañarse eicen que no toman. Te mientes a ti mismo y mientes a todo el mundo. Lo he contado porque... ¿por qué no? Lo he pensado mucho. Hay amigos que me dicen no lo cuentes. Porque hay que poner las cosas en su lugar, la depresión es una enfermedad. No hay que sentirse culpable por estar mal. Un adicto es eso, ha de pedir ayuda, hacer un acto de humildad. Decir Ayúdame porque yo no puedo". Ella el va ajudar.
![DL u439688 051 DL u439688 051](/uploads/s1/51/10/04/42/dl-u439688-051_12_543x814.jpeg)
A Lles de Cerdanya Eduard Fernández parla en català amb la seva filla per telèfon i li confessa que té ganes d'explicar-ho tot sobre el consum: "Era una época en la que estaba mal, iba llorando por la calle. La gente que tienes cerca y te quiere es la que te puede decir 'Edu, no vas bé'. Fue mi pareja me empujó a buscar ayuda profesional. Me dijo esta frase: "Te quiero mucho pero así no sé, eh". Eso me hizo ver que me hiciera reposnable de lo mío. Estuve tres meses viviendo en el centro. Dejar de beber es lo más fácil pero luego te empiezas a ver. En los rodajes no consumía cocaína pero bebía algo. El teatro sí da miedo, son palabras mayores. Antes de estrenar sientes terror. Irías a cualquier sitio antes que al escenario. Yo antes tenía que beber tres o cuatro chupitos de whisky. Mi hija me dijo que le había caído a los pies. Eso escuece".
![Évole espera Eduard amb dos gots d'aigua a la llar de foc, La Sexta Évole espera Eduard amb dos gots d'aigua a la llar de foc, La Sexta](/uploads/s1/51/10/04/78/vole-espera-eduard-amb-dos-gots-d-aigua-a-la-llar-de-foc-la-sexta_11_958x630.jpeg)
![Edu, no vas bé, le dijo Ainhoa, La Sexta Edu, no vas bé, le dijo Ainhoa, La Sexta](/uploads/s1/51/10/05/92/edu-no-vas-be-le-dijo-ainhoa-la-sexta_11_958x630.jpeg)
El programa va ser sensacional, un milió d'espectadors i un 7.3% de share. "El adicto se apoya en su adicción para borrarse a si mismo, para taparse. ¿Qué tapa? Eso lo veremos cuando dejes de consumir". L'amor va salvar Eduard Fernández.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!