Una cosa que molt pocs saben és que, el juliol de 2006, Mark Zuckerberg, fundador de Facebook, va rebutjar una temptadora oferta de compra de l'empresa per part de Yahoo! per 1.000 milions de dòlars. En aquell moment, la xarxa social tenia només 40 milions de dòlars en ingressos, i no generava guanys.
Per què Mark Zuckerberg va rebutjar la sucosa oferta?
La companyia dirigida per Mark Zuckerberg, de 22 anys, tenia només dos anys en funcionament, i en aquell moment estava en una complicada situació financera i estratègica: malgrat els seus 40 milions de dòlars en ingressos, encara no generava guanys i estava lluny de ser la potència tecnològica en la que s'ha convertit. La notícia va causar un gran enrenou al món de la tecnologia. Molts analistes van criticar la decisió de l'empresari, argumentant que era una oportunitat perduda de convertir Facebook en una empresa encara més gran i reeixida.
Tanmateix, Mark Zuckerberg va defensar la seva decisió, argumentant que volia continuar desenvolupant Facebook segons la seva pròpia visió. El que va generar un gran debat en la reunió del consell en el qual van rebutjar l'oferta. El fundador de la xarxa social va argumentar que no necessitaven vendre en aquell moment, reafirmant el seu desig de continuar desenvolupant la plataforma que acabava de crear, tal com recull Genbeta en el seu webside.
"No sé què faria amb 250 milions. És a dir, suposo que crearia una altra xarxa social, però m'agrada la que tinc ja... per què anava a vendre-la?", va dir el programador segons Peter Thiel, el que fos un dels primers inversors de la història de Facebook, i qui ja s'havia convertit en multimilionari uns anys abans cofundant PayPal. El cert és que per convèncer al consell de rebutjar l'oferta Mark Zuckerberg va haver de mostrar la seva convicció als productes innovadors que Facebook estava a punt de llançar, aquests que no havien estat tinguts en compte per Yahoo! a l'hora de valorar l'empresa. Segons l'empresari alemany, el seu argument es resumia en què Yahoo! "manca d'una idea clara del futur. No valoren adequadament coses que encara no existeixen i, per tant, estan infravalorant el negoci". Per tant, l'equip del fundador de la popular xarxa social, encara que no sabrien si es penedirien en un futur, van explicar que aquesta no seria l'única oferta que rebrien, així que es van donar el luxe de rebutjar aquesta oportunitat.
Peter Thiel va dubtar de la decisió de Mark Zuckerberg
Quan va culminar la reunió que es va emportar un intens debat, l'alemany va confessar que estava "una mica preocupat". Encara que va estar d'acord amb el seu soci perquè la política de la seva firma d'inversió Founders Fund sol ser "donar suport sempre al fundador", li van afectar molt les crítiques que en les setmanes següents van qüestionar la decisió del consell d'administració, amb gent dient coses com: "Com és possible tenir un CEO que no sap que havia de vendre l'empresa? Això és el que passa quan tens un CEO de només 22 anys". Ell mateix es va acabar convencent d'haver pres la decisió correcta recorrent a "un argument pseudocientífic": "que en tots els casos en què Yahoo va oferir mil milions de dòlars i va ser rebutjat, va ser per bé". Tenia al cap, per descomptat, eBay i Google. Tumblr, en canvi, sí que va acceptar una compra per aquesta mateixa quantitat, tal com explica l'esmentat mitjà.