Què se'n sap de la tornada d''Operación Triunfo'? La pandèmia va paralitzar en sec l'última edició, que va tornar amb un express descafeïnat, però no se n'ha tornat a saber res del format estrella de Gestmusic. La marxa de Roberto Leal, juntament amb la minvant audiència de l'última edició respecte les dues anteriors han deixat 'OT' en l'oblit per a molts. Però ara comencen a sonar les campanes d'un possible comeback... i no precisament a RTVE.

OT logo

Se sorprendran quan llegeixin el nom de la possible cadena que s'encarregui dels drets d''OT' en la pròxima edició. Ara és només un desig, però si hi ha quòrum podria acabar tractant-se d'una realitat. Saben vostès que la televisió convencional està de capa caiguda -més a Catalunya, que és la segona comunitat autònoma amb menys minuts de televisió vistos l'últim mes només per darrere de la Comunitat de Madrid-... i això té la seva traducció en el panorama mediàtic. És per això que NETFLIX estaria darrere de tota aquesta sorprenent operació. "Per què no? Estem buscant noves maneres de produir aquest tipus de formats. Els joves busquen continguts, però cal saber donar-los el contingut i com. La clau és tenir bones històries. Però això és una cosa que caldria parlar-la amb el Tinet", declara Álvaro Díaz, director d'entreteniment de NETFLIX a Espanya. Diàfan.

NETFLIX es renova: aposta per l'entreteniment

Díaz sap prou bé que l'entreteniment, juntament amb els telenoticies, és el que més ven a la televisió, ja sigui la convencional, la digital o la de la carta. És per això que el seu objectiu aquesta nova temporada és atreure el talent de productors d'entreteniment: "La intenció de Netflix és tenir una intenció clara de recolzar i apostar per les idees originals, que a Espanya n'hi ha moltes. I això no és incompatible amb l'aposta per adaptar un reality internacional o recuperar marques icòniques. És una cosa que tenim molt present i pot passar en no molt llarg termini. I arribarà abans del que creieu", diu Álvaro sobre concursos de talents com 'OT' o l'arxiconegut 'Fama: A Bailar!'

Revolució en els datings

Totes aquestes declaracions del director d'entreteniment de NETFLIX España es van produir en la roda de premsa de presentació de les novetats d'aquesta temporada. Díaz va comentar al respecte de les seves noves entregues d''Amor Con Fianza' -un reality similar al de 'La Isla de las Tentaciones' - i al nou serial de Georgina Rodríguez, la xicota de Cristiano Ronaldo, 'Soy Georgina', que ja va tenir un abrumador èxit en la seva estrena. Per finalitzar, també es va parlar sobre noves apostes de datings. En aquest cas, Álvaro no va voler donar el nom del nou programa de parelles que estan preparant, però en va donar pistes: "Comptarà amb una tecnologia que revolucionarà els programes de parella". Good luck.