En ple debat sobre la moció de censura engegada per Vox a Pedro Sánchez, la prèvia va venir amb diferents representants del partit ultra omplint les graelles de teles i ràdios. A Catalunya Ràdio, amb Laura Rosel a qui li xiulaven les orelles per donar-li veu a Ignacio Garriga al seu programa. A Xabier Fortes, de La noche en 24 horas de TVE, no el van posar a caldo com a la periodista catalana. Sí, en canvi, al seu interlocutor. Perquè qui tenia al davant va fer comentaris tan miserables que era impossible no indignar-se.
Javier Ortega Smith, secretari general de Vox, i piròman professional amb els seus comentaris incendiaris. Primer, atonyinant els que defensen la Segona República a Espanya: "los que se han empeñado en reescribir la historia... Se vivía en una preguerra. Eso no era un paradigma de libertad ni democracia. Eso es una barbaridad”. Més miserable va ser quan Fortes li recorda un petit detall, que hi va haver democràcies a tota Europa que es van passar pel forro. “Durante 40 años en la dictadura de Franco no hubo elecciones, ¿o había elecciones?”. Però Ortega Smith sorprèn traient-se del barret de copa un argument vomitiu, fins i tot, per a algú com ell: “Había elecciones. Otra cosa es que me diga usted si eran democráticas o no, pero las había. Lo que pasa es que las ganaba siempre el régimen. Apréndaselo de verdad”... Chim pum.
Javier Ortega Smith (@Ortega_Smith), secretario general de Vox, sobre la dictadura franquista: "Había elecciones, lo que pasa es que siempre las ganaba el régimen"#LaNoche24h
— La noche en 24 horas (@Lanoche_24h) October 20, 2020
📺 https://t.co/TtNJjPyYfW pic.twitter.com/Luv1uR6BCM
Creo que el problema con esta gente es que se les invite a hablar en las televisiones, especialmente en la pública. Algún día los medios de comunicación de este país tendrán que responder por su papel en el auge del fascismo.
— Olga (@olgalopezmaeztu) October 20, 2020
No entiendo como hay gente, en su sano juicio, que vote a esta peña.
— Formício (@AndrezejSapkow1) October 20, 2020
Entiendo que la cortesía exija invitar a un parlamentario fascista antes de su ridículo mañana, esperando no entren pegando tiros como la última vez,pero escuchar la apología del franquismo y defensa de la dictadura hace patente la necesidad de una ley antifascista urgentemente
— Alberto Muñoz Pérez🔻💜 (@amunper29) October 20, 2020
Tiene razón, en mi pueblo había elecciones a la reina de las fiestas
— Dave Ortgui 🔻 (@dortega_g) October 20, 2020
Medios de comunicación. Hacer un favor a la sociedad. Dejar de blanquear el fascismo por favor, dejar de dar bombo a esta gente. Son pura propaganda con micro en mano.
— Yo Y Solo Yo. (@YoYSolo22965211) October 20, 2020
Había elecciones y se fusilaba con amor.
— Un Vampiro Andalú (@UnVampiroAndalu) October 20, 2020
No va acabar aquí la cosa. El polític ultra va tornar a insistir en aniquilar qualsevol record que es tingui de les '13 rosas', de les quals va insistir que “formaban parte de las juventudes socialistas unificadas, que dirigían checas en Madrid donde se violó, torturó y asesinó”. Fortes, amb ulls com a taronges: "¿Sigue manteniento que las 13 rosas violaban? ¿Que ellas violaban?". Ortega Smith també va tornar a insistir en la voluntat de la seva formació de retirar el nom del president Lluís Companys dels carrers de Barcelona perquè "es indecente que una avenida de una ciudad lleve el nombre de alguien que fusiló a 8.500 catalanes”.