Passen les setmanes i el nivell cada cop és més alt. La gala 4 d’Operación Triunfo va deixar més clars que obscurs en una nit amb actuacions destacades, tensió, expectativa i la tristor final per l’expulsat i els nous nominats. El primer punt era veure l’actuació dels dos candidats a abandonar l’acadèmia: Cepeda i Thalía.
Un duel on tots dos tenien peces musicals, que malgrat ser escollides per ells mateixos, tenien una complexitat vocal important. Cepeda amb Dancing On My Own, va cobrir un dels dèficits que més se li critiquen: transmet poc. El gallec, però, va desafinar en alguns moments, com li va recordar posteriorment Noemi Galera. Thalía, amb Cenizas de Malú, es va menjar l’escenari quallant la seva millor actuació en el programa i protagonitzant una de les performance més destacades i aplaudides de la nit.
Malauradament per a ella, la seva continuïtat estava en mans del públic, que a l'hora de votar pot tenir en compte (i els té) altres factors. Tot i estar musicalment per sobre del seu company, Cepeda va disposar del 69% de la simpatia de l’audiència per quedar-se a OT. L’eufòria no va aparèixer pel seu rostre en cap moment.
Et pots estalviar
El duet de Raoul i Marina, que havien d’animar la gala amb Dancing in the moonlight, va deixar més fred que calor. Malgrat donar un bon nivell de veu, a ella se la veia especialment incòmoda amb el ball i és una de les dues candidates per abandonar l’acadèmia. L’altra nominada és Mireya, que juntament amb Ricky també havia d’animar el públic amb la cançó més moguda de la nit, Madre Tierra de Chayanne. El resultat no va ser l’esperat.
Van destacar
L’actuació d’una de les artistes convidades, l’eurovisiva Ruth Lorenzo, va ser el preludi de de dues de les grans favorites per guanyar l’edició d’enguany. Amaia i Aitana van cantar Con las ganas de Zahara. Una cançó que els hi ha generat problemes durant la setmana, però que un cop sobre l’escenari, van justificar la seva ferma candidatura per endur-se el programa.
El paper més difícil era per Nerea i Agoney, que amb Symphony tenien un repte per endavant que els podia alçar o ensorrar. Tot i ser una de les interpretacions que més il·lusió va despertar, Agoney va estar lleugerament per sobre de la seva companya de duet. Fins i tot, es va atrevir a entonar cantant boca amunt mentre el subjectaven els ballarins. D’ella, el jurat va dir que segueix sent “freda”.
El millor, pel final
Com va passar la setmana passada amb City of Stars, el programa es va quedar la carta d’Alfred pel final. La interpretació d’Amar pelos dois va emocionar i va retre homenatge a Salvador Sobral, guanyador d’Eurovisió 2017, que actualment està passant per una delicada situació de salut per problemes cardíacs.
L’únic “però” de l’actuació (si és que en té algun) va ser l’excessiva imitació d’Alfred de la manera de cantar i gesticular de Sobral, més pròpies de Tu cara me suena que d’Operación Triunfo. Un fet que va passar per alt. El català va posar dempeus tot el jurat i va ser escollit com a favorit del públic. “En tiempos de reggaeton, tú tocas el trombón”, frase que Jon Pérez-Orive va deixar per la prosperitat.
Més seguiment
El programa, que va començar un il·lusionant retorn a televisió amb una desastrosa gala 0, va de menys a més amb el pas de les setmanes. El seguiment a les xarxes socials i al canal 24H va creixent exponencialment i la darrera gala ha registrat un 17,2% d’audiència amb més de dos milions d’espectadors.
Veurem si la setmana que ve aquestes xifres es mantenen. Qui no ho farà són Marina o Mireya, les candidates a abandonar l’acadèmia.