"Contiene la X: en la república de Venecia y Génova, príncipe o magistrado..."... Abans que acabés la frase Roberto Leal, Pablo Díaz el talla i respon l'última pregunta del rosco de Pasapalabra... Uns segons de pausa. Silenci. Tensió, nervis.... fins que el presentador crida: "Síííííííí!!!!". Pablo Díaz ja ha entrat a la història televisiva d'aquest país. El concursant de Tenerife, després de més de 260 programes, ha respost correctament totes les preguntes del rosco i s'ha convertit en el tercer en aconseguir-ho. Díaz s'ha endut el pot de gairebé dos milions d'euros que havia anat acumulant al llarg del programa.

Immediatament després, tothom emocionat. Qui més, un Roberto Leal que vivia en primera persona una cosa així des que ell presenta Pasapalabra. L'andalús no va poder evitar anar cap a Díaz, abraçar-lo i posar-se a plorar. La sintonia entre ell i alguns concursants històrics, com és el cas, és de tal magnitud després de molts programes, que era com si algú de la seva família hagués aconseguit la fita:

Roberto Leal plora, Pablo Díaz plora i els espectadors... Els espectadors es van indignar de mala manera. Potser molts eren amb la llagrimeta a punt, especialment, sabent, per les promos, que el moment del clímax final arribaria aquest dijous.

Pablo Díaz, guanyador de 'Pasapalabra' / Antena 3

Però Antena 3 es va encarregar de tirar per terra l'encanteri, destrossar el moment. Com? Com fa sempre, amb la publicitat, cavall de batalla i raó de ser de la cadena privada. Perquè just abans d'anar a per la lletra X, el programa se'n va anar a una pausa, breu, però pausa al cap i a la fi. 20 segons de publicitat. Com si en una final de Champions amb tanda de penals, haguéssim de veure un anunci abans del darrer llançament (tot arribarà, temps al temps). L'audiència va esclatar, i amb raó:

 

No trigarem en arribar al dia on les 25 preguntes del rosco seran sobre productes i anunciants de la cadena.