El Hormiguero (Antena 3) s'ha convertit en un dels clàssics de la televisió estatal després de 12 temporades i gairebé 2.000 emissions. Un programa que els darrers temps ha estat en el focus de moltes crítiques a causa del paper del seu presentador. Pablo Motos ha estat acusat constantment de conductes masclistes, però lluny de veure’s afectat, el programa ha mantingut (i fins i tot ha augmentat) la seva popularitat.
El millor exemple el tenim en la última emissió d’El Hormiguero, que va registrar un 17,7% de quota de pantalla arribant als 3.282.000 espectadors. Convertint-se així, en el programa més vist del dia i fent rècord d’audiència aquesta temporada. A les 22:38 l’espai d’Atresmedia va tenir el seu minut d’or amb un 23,5% de share i 4.428.000 espectadors. Xifres a l’abast de molt pocs.
Uns dígits que Pablo Motos va assolir sense la necessitat de convidar cap estrella internacional. Ni Will Smith, ni Dan Brown, ni Shakira. L’humorista Enrique San Francisco va ser qui va fer el cim.
#Audiencias |
— Atres Comunicación (@atresmediacom) 13 de diciembre de 2017
¡Buenos días! @El_Hormiguero logra su programa más visto de la temporada al reunir a 3.282.000 seguidores (17,7%) pic.twitter.com/i55FGA3deu
Una entrevista on el també actor va aprofitar per fer promoció del seu nou espectacle i on va intercanviar elogis amb el presentador. Res especial. Llavors, com s’explica aquest èxit? Aquesta temporada El Hormiguero ha estrena el seu ‘Club Platino’. És a dir, convidats que han visitat 10 o més vegades el plató de les formigues. O el que és el mateix, personatges que el programa sap que funcionaran. Un valor segur.
Un club que va estrenar Luis Tosar i que hi trobem noms com Imanol Arias, Amaia Salamanca, Sergio Dalma, Miguel Ángel Revilla, Chenoa o Núria Roca. Persones que són sinònim d’èxit garantit pel programa i que repeteixen visita temporada rere temporada. Enrique San Francisco i Motos també van triomfar a Catalunya, que amb un 11,4 % van liderar la franja del prime time.