La Comunitat de Madrid celebra el 2 de maig, l'efemèride que recorda l'aixecament popular contra les tropes napoleòniques del 1808, que va desencadenar la guerra de la Independència d'Espanya. Una festa popular caracteritzada pels chulapos, per la verbena de La Paloma i els chotis, i que la televisió pública madrilenya, Telemadrid, ha seguit amb un programa especial presentat per María Rey. La expresentadora i directora d'informatius d'Antena3, en un moment de les gairebé 4 hores d'emissió en directe, ha comès un lapsus quan s'ha referit a "el 2 de mayo, aquel levantamiento contra las tropas de Franco", i ha vist com les hordes unionistes la crucificaven: "Ignorante", "paleta" o "gilipollas" han estat alguns dels adjectius que han dedicat a la històrica presentadora. Però ningú com Arturo Pérez-Reverte, que s'ha llençat a la jugular: "Este país está enfermo de sí mismo, y acabaremos contagiándonos todos"
Este país está enfermo de sí mismo, y acabaremos contagiándonos todos.https://t.co/ESe1y3wJFk
— Arturo Pérez-Reverte (@perezreverte) 2 de mayo de 2019
He tenido que escucharlo dos veces para creerlo. Hay lapsus, hay lagunas y hay océanos de ignorancia que, por profundos y por anchos, son tan peligrosos que no tienen gracia alguna.
— Yo no tengo Facebook (@KaplanKeaton) 2 de mayo de 2019
Es una española paleta (hay varios millones) y usted una muy atrevida.
— Azucena Bautista (@azubh) 2 de mayo de 2019
"Estamos siendo gilipollas por encima de nuestras posibilidades"
— Inma BZ (@Ibz73) 2 de mayo de 2019
Y cada día más enfermo; pero ella ya se ha asegurado el cariño dl presidente Sánchez....🤢
— Cristina (@MCris33) 2 de mayo de 2019
La piulada de Reverte ha estat el toc d'inici de l'escabetxada popular contra la presentadora, que portava hores referint-se a l'aixecament del 2 de maig de forma correcta: "Tropas napoleònicas". No importava. Mr. Alatriste ja havia cridat a les masses per passar comptes per haver gosat de pronunciar el nom del dictador feixista envà. L'aquelarre ha continuat amb un altre "demòcrata" de pro: El periodista Hermann Tertsch, ara a les files de VOX. Sense comentaris.
¡¡Dice Maria Rey, la mujer del omnipresente Manuel Campo Vidal, que el 2 de mayo conmemora el alzamiento de Madrid contra las tropas de Franco!!!!
— Hermann Tertsch (@hermanntertsch) 2 de mayo de 2019
Disfruten de los periodistas e intelectuales de la izquierda española!! pic.twitter.com/XujCM8VGNC
No habrán visto que le contradigan en su batalla antifranquista del 2 de mayo. La acémila de la presentadora es una cosa, el ejército de ignorantes de la educación socialista y la perversión autonómica es otra. https://t.co/ifHWOeyaVK
— Hermann Tertsch (@hermanntertsch) 2 de mayo de 2019
Rey ha passat una bona estona disculpant-se per l'errada i responent els crítics que han actuat gairebé com a una banda organitzada. Però les explicacions de la periodista només donaven ales als "ofendiditos" i a aquells que mai no han comès una errada en la seva vida. Millor dit: potser s'equivoquen tant i tan contínuament que la paraula "error" no forma part del seu vocabulari... perquè ells mateixos ja són un error.
¿De verdad que nunca te confundiste cuando hacías directos? ¿De verdad crees que después de 30 años de profesión me siento a retransmitir el 2 de Mayo sin saber lo que ocurrió en 1808? Si, estamos enfermos. https://t.co/kcv144Ol0e
— maria rey (@maria_rey) 2 de mayo de 2019
La tipa sabía perfectamente de lo que hablaba y en casi cuatro horas de programa en directo y sin guión tuvo un lapsus y en vez de Napoleón dijo Franco. La tipa reconoce el error y pide disculpas a quien haya ofendido pero la tipa estudia cada dia porque respeta su oficio https://t.co/d8a1flbN3K
— maria rey (@maria_rey) 2 de mayo de 2019
Qué barbaridad! Tú has sido periodista en prensa y televisión. Seguro que alguna vez has tenido un lapsus. Yo los tengo a menudo pero no por falta de conocimiento si no por torpeza pero, ¿de verdad que no merezco tú respeto profesional ni siquiera para juzgarme por mí misma? https://t.co/AruMnpd31h
— maria rey (@maria_rey) 2 de mayo de 2019
A Madrid, la cosa està calenta. Tan calenta que per un lapsus et munten "un 2 de mayo". En aquest cas, dos pel preu d'un.