Encara que Jordi Cruz va ser el xef més jove en rebre la primera estrella Michelin d'aquella època, no era conegut per al gran públic. Ha estat 'MasterChef' qui va posar nom al popular xef i va situar el seu restaurant. Gràcies al format, a què continua vinculat des dels seus inicis el 2013, fa una dècada, ha saldat qualsevol deute i la seva carrera com a cuiner és imparable. Tanmateix, el català podria tornar a la seva antiga vida.
'MasterChef' no passa la seva millor etapa. Després de deu anys en antena de forma ininterrompuda, en la majoria d'ocasions amb un total de tres edicions anuals, el format comença a notar símptomes de desgast.
Aquest any 'MasterChef' s'enfrontava a un canvi molt dràstic. Shine Iberia i TVE van escoltar les peticions dels espectadors i van acceptar dividir el programa en dues emissions setmanals. Encara que realment han sumat una prova de més per allargar l'emissió. En el dia d'avui, tret d'alguna excepció, el talent xou inicia la seva emissió a les 22:05 hores i acaba les 00:45 hores. En edicions anteriors el programa acabava gairebé a les dues de la matinada.
Lògicament, contra més tard comenci un programa i més tard acabi el seu share serà major encara que tingui menys espectadors, i això és el que realment importa a les cadenes i anunciants, la quota de pantalla. 'MasterChef' manté una mitjana habitual d'1,4 milions d'espectadors, que en la seva anterior emissió es traduirà en un 13-14% de share, dada correcta, i ara és un pèssim 9,5%.
Es parla de cancel·lació a TVE
Shine Iberia es mostrava reticent a aquest canvi perquè sabia perfectament el que anava a succeir, a més és doble treball per a tot l'equip, i no només això, amb un doble lliurament només s'aconsegueix esgotar el format.
Per mantenir l'audiència, en cada emissió es viu una expulsió, però és que són massa concursants i no s'aconsegueix empatitzar amb cap d'ells. Un total de 30.
Aquesta setmana el format es va quedar amb un 11,5% de share en la seva edició de dilluns i en un 9,8% en la de dimarts. Unes dades molt preocupants que s'apropen a la mitjana de la cadena. S'acosta una cancel·lació, encara que està confirmada una vuitena edició 'Celebrity'.
Podria ser aquest el final de Jordi Cruz i companyia. Això provocaria posar als seus restaurants en escac i mat.