Desplaçar-se cada dia a Barcelona per anar a la feina és una tasca titànica per a milers de ciutadans i ciutadanes. Si vas en cotxe particular, poc sostenible en termes ecològics, has de resar per no trobar embussaments i arribar a temps, a banda de tenir la butxaca ben plena per pagar benzina i peatges. Molts escullen el transport públic, però malauradament no soluciona la qüestió. Sobretot si vas amb Rodalies, que hauràs begut oli. Si no fas tard perquè ha caigut la catenària o han suspès el trajecte, prepara't per apinyar-te de forma extrema (intentant mantenir la distància de seguretat). En teoria, aquesta opció hauria de ser més econòmica que la privada, però no ho tenim gens clar. A Vilanova i la Geltrú, per exemple, saben el que és pagar un servei lamentable a preu d'or.
La periodista vilanovina de TV3, Anna Poch, n'està tipa. Anar i tornar des de la capital del Garraf a Barcelona en tren li costa 9'20€ diaris. Ha tret la calculadora i el resultat és aquest: "em surt més barat anar amb el cotxe". La seva queixa no ha passat desapercebuda i crea controvèrsia Que si ha d'anar per les costes, que si no compta les despeses del vehicle, que si l'aparcament... La Poch no es fa enrere i argumenta: "tinc aparcament a la feina. I també calculo el poc temps que tinc per deixar o recollir els meus 3 fills. Podria comprar la T-10, però no sé si la gastaré abans que caduqui, pels horaris de la meva feina, variables i que comencen (6h...) o acaben (00h...) quan no hi ha tren." El cas és que un altre periodista de TV3 molt popular i vilanoví com ella li fa costat, Jordi Eroles: "es vol potenciar el transport públic i resulta que al final et surt més barat anar a la feina amb el cotxe particular!!! (si no t'atraquen al peatge de la C32)". El debat és obert a les xarxes.
El bitllet de tren de Vilanova i la Geltrú a Barcelona val 9,20 euros (anar i tornar). Em surt molt més a compte anar amb el cotxe. pic.twitter.com/KaVeYmphgf
— Anna Poch Pubill (@AnnaPoch) September 9, 2020
Sí, d’acord, però jo també calculo el poc temps que tinc per deixar o recollir els meus 3 fills. Podria comprar la T-10, però no sé si la gastaré abans que caduqui, pels horaris de la meva feina, variables i que comencen (6h...) o acaben (00h...) quan no hi ha tren.
— Anna Poch Pubill (@AnnaPoch) September 9, 2020
I tinc aparcament a la feina.
— Anna Poch Pubill (@AnnaPoch) September 9, 2020
Es vol potenciar --diuen -- el transport públic i resulta que al final et surt més barat anar a la feina amb el cotxe particular!!! (evidentment si vas per les costes del Garraf i no t'atraquen al peatge de la C32) #oletú!!! https://t.co/Ts3V2k8amR
— Jordi Eroles (@JordiEroles) September 9, 2020
Car i en castellà
— Donec Perficiam (@AMAIAML) September 9, 2020
Doncs intenteu baixar fins a Flix o Deltebre... entre el robatori i que no arribes mai, se't treuen les ganes d'anar a veure la familia en tren.. prefereixo baixar en cotxe i aprofitar omplir-me de productes km0 a bon preu directe de pagès.
— Ermessenda (@Ermessendabdn) September 9, 2020
L'altre dia vaig trobar un bitllet d'anada i tornada a Londres per 9,99€ 🤔
— Marc Guadilla Angrill (@Marc_Guadilla) September 9, 2020
Si hi va un sol potser sí, però només que siguin dos ja surt a compte.
— 1313bcn 🔻 (@is_blue13) September 9, 2020
Les Costes del Garraf és un punt negre de sinistralitat viària i amb un alt risc d’esllavissades de roques, per no parlar de la freqüència de retencions en aquest tram 😤
— Spooky (@spooky_writer) September 9, 2020
O s'aposta clarament pel transport públic de qualitat, efectiu i assequible, o les carreteres acabaran com els vagons del tren: de gom a gom.