Desplaçar-se cada dia a Barcelona per anar a la feina és una tasca titànica per a milers de ciutadans i ciutadanes. Si vas en cotxe particular, poc sostenible en termes ecològics, has de resar per no trobar embussaments i arribar a temps, a banda de tenir la butxaca ben plena per pagar benzina i peatges. Molts escullen el transport públic, però malauradament no soluciona la qüestió. Sobretot si vas amb Rodalies, que hauràs begut oli. Si no fas tard perquè ha caigut la catenària o han suspès el trajecte, prepara't per apinyar-te de forma extrema (intentant mantenir la distància de seguretat). En teoria, aquesta opció hauria de ser més econòmica que la privada, però no ho tenim gens clar. A Vilanova i la Geltrú, per exemple, saben el que és pagar un servei lamentable a preu d'or.
La periodista vilanovina de TV3, Anna Poch, n'està tipa. Anar i tornar des de la capital del Garraf a Barcelona en tren li costa 9'20€ diaris. Ha tret la calculadora i el resultat és aquest: "em surt més barat anar amb el cotxe". La seva queixa no ha passat desapercebuda i crea controvèrsia Que si ha d'anar per les costes, que si no compta les despeses del vehicle, que si l'aparcament... La Poch no es fa enrere i argumenta: "tinc aparcament a la feina. I també calculo el poc temps que tinc per deixar o recollir els meus 3 fills. Podria comprar la T-10, però no sé si la gastaré abans que caduqui, pels horaris de la meva feina, variables i que comencen (6h...) o acaben (00h...) quan no hi ha tren." El cas és que un altre periodista de TV3 molt popular i vilanoví com ella li fa costat, Jordi Eroles: "es vol potenciar el transport públic i resulta que al final et surt més barat anar a la feina amb el cotxe particular!!! (si no t'atraquen al peatge de la C32)". El debat és obert a les xarxes.
O s'aposta clarament pel transport públic de qualitat, efectiu i assequible, o les carreteres acabaran com els vagons del tren: de gom a gom.