L’actual edició d’Operación Triunfo segueix regalant moments pel record. Després de viure unes actuacions memorables com City of stars, el talent show té enganxats els espectadors amb les relacions entre els concursants. A les ja conegudes intimitats entre Alfred i Amaia, se li afegeixen les de Raoul i Agoney, que no han tingut cap pudor en el darrer assaig davant els professors.
En finalitzar Manos Vacías, cançó que interpretaran a la propera gala, el català i el canari es fonien en un apassionat petó que ha revolucionat tant a companys com a professors, que presenciaven l’escena emocionats i incrèduls. Les reaccions no tenen pèrdua.
Com era d’esperar, les xarxes socials han tret fum.
Agoney le come la boca a Raoul y los profes de la academia nos representan a todos.#OTDirecto9D pic.twitter.com/DIjKuAepna
— L a u (@laura_narciandi) 9 de diciembre de 2017
YA PODEMOS MORIR TRANQUILOS... #OTDirecto9D #Ragoney Historia de España!! pic.twitter.com/Z0hN6LcgsM
— FaMarcial (@FaMarcial) 9 de diciembre de 2017
I DON'T SEE THE DIFFERENCE #OTDirecto9D pic.twitter.com/xCHiC9bESz
— Gonza Gallego (@elcajondegon) 9 de diciembre de 2017
NO PUEDO CON LA REACCIÓN DE MAMEN TRAS EL BESAZO #RAGONEY #OTDirecto9D pic.twitter.com/zQLhPA4X0V
— Marcescente (@Fomikazam) 9 de diciembre de 2017
Quin és l’èxit d’Operación Triunfo 2017?
Televisió Espanyola ha recuperat el tresor perdut. Operación Triunfo registrava xifres sobre el 40% d’audiència mitjana a la seva primera edició. Uns percentatges que difícilment tornarem a veure mai més i que poc tenen a veure amb els de l’actualitat, que no arriben al 20%.
Llavors... per què diem que OT 2017 és un èxit de masses? En primer lloc, pel fenomen fan, impossible de mesurar amb audímetres. L’eclosió del món 2.0 ha obert un nou horitzó pel talent show que està aprofitant a les mil meravelles plataformes com Twitter o Youtube. El consum del canal 24 hores i la difusió constant de petits clips per les xarxes socials, situen el programa com un trending topic permanent.
El seguiment, més enllà de les gales, és inqüestionable. Bona mostra d’això ho vam poder viure a Barcelona, on quatre dels concursants van desfermar la bogeria absoluta al centre comercial de Les Glòries a la firma de discos.
L’elogi més gran que s’endú el programa, però, no és per la realització del mateix o per la qualitat musical, sinó per ser un altaveu de la diversitat. Lingüística, sexual i cultural. Amb La revolución sexual com a himne, Operación Triunfo ha mostrat amb tota normalitat com una de les seves concursants, Marina, i la seva parella en ple procés de canvi de sexe, es feien un petó en prime time o com els concursants s’ensenyen entre ells diferents llengües sense problemes. Un exemple de naturalitat que, per cert, s’emet a TVE.