La crisi del coronavirus està posant tota la societat davant del mirall i un gremi en especial: el periodístic. Informar sobre una crisi sanitària d'aquesta rellevància obliga a prendre decisions contínuament. I una és si aprofitar per fer caure el govern. Entre els molts missatges crítics que es poden posar en portada hi ha la foto i aquest dimecres el diari El Mundo ha fet un pas més. Després de mostrar taüts ara passen a ensenyar un mort en portada: pixelat perquè la vergonya aliena no sigui excessiva:
La xarxa troba que entre posar fotos de sanitaris aplaudint o aquesta gasòfia, hi ha un llarg camí. I tractant-se del diari El Mundo, el de Javier Negre o Jiménez Losantos, és perquè molts diguin prou:
He bloqueado El Mundo en Twitter y a partir de hoy voy a rechazar todo tipo de entrevista o colaboración que me solicite cualquiera de sus trabajadores. #eticaperiodistica
— Guillem Clua (@guillemclua) 15 de abril de 2020
A veces me da vergüenza de mi oficio.
— Luz Sánchez-Mellado (@luzsmellado) 14 de abril de 2020
Antes de publicar la portada de El Mundo pensadlo dos veces.
— Gabriel Rufián (@gabrielrufian) 15 de abril de 2020
Antes de tu indignación por su inhumanidad va el respeto a la memoria de quien se ha ido.
Que tu decencia venza a su amarillismo.
Acabo de ver la portada de El Mundo.
— Lucia Etxebarria (@LaEtxebarria) 15 de abril de 2020
No han puesto la foto del cadáver del Marqués de griñón, o de Lorenzo Sanz o de nadie cuya familia pueda contratar abogados.
No, han puesto la de un migrante que vive en la pobreza.
És un reportatge seguint una doctora valenciana i una patrulla d'emergències que assisteix malalts i per il·lustrar-ho un immigrant afganès, pakistanès o asiàtic ofegat i mort en una casa en ínfimes condicions. L'autor de la imatge, el fotògraf Alberto Di Lolli, es justifica i rep:
Los sanitarios no siempre ganan la batalla a la muerte. Pero pelean con una dignidad sobrenatural. Sea este reportaje nuestro aplauso para ellos. Gracias por dejarnos acompañaros en vuestra lucha contra el #coronavirus #COVID19 pic.twitter.com/lXkBkJXorn
— Alberto Di Lolli (@adilolli) 14 de abril de 2020
Un muerto un voto. Has hecho un buen trabajo para los miserables, enhorabuena.
— Luis Endera (@Luis_Endera) 14 de abril de 2020
A todos los que escribís aquí. ¿Si fuera un familiar vuestro? ¿Qué pensaríais? Alberto, es usted un cobarde. Coger a un pakistaní que a saber si tiene familia o se puede defender. Vaya a alguna morgue y pida permiso a un familiar a ver qué le dice.
— Gro§ (@gross77m) 14 de abril de 2020
Para progresar podías elegir entre comerle la polla al director de El Mundo o sacar esa foto. Elegiste la forma más rastrera. Felicidades.
— Diego (@dikzaragoza) 14 de abril de 2020
A cualquier cosa se le llama periodismo. No sirve ni para limpiarse el culo.
— Marcos (@MarcosAlbal) 14 de abril de 2020
Eres gentuza. Tan simple como eso.
— A.K.A. John Constantine (@Calvo_Hijoputa) 15 de abril de 2020
En plena crisi és molt fàcil distingir la ultradreta: detesten obrir amb fotos de sanitaris i adoren obrir amb cadàvers frescos.