Josep Borrell no cal que demani cap joguina als Reis Mags d'Orient. Ja en té una al seu servei. Un instrument penós de propaganda on vomita la seva particular i lamentable visió de la situació a Catalunya i on s'omple la boca parlant de les bondats d'Espanya. Es diu España Global, l'oficina creada per Borrell en el seu afany de contrarestar el missatge independentista català i dirigida per Irene Lozano. Un ens que va perpetrar una indignitat de vídeo no fa gaire, a través del Foro Europa Ciudadana, uns dibuixets que explicaven a Europa el que segons ells ha passat a Catalunya i Espanya des del 2017 amb Oriol Junqueras caricaturitzat com un pres de còmic.
Per no parlar de com España Global ha cuinat alguns rànquings inexistents per proclamar-se la 13a millor democràcia del món. Tanta ocurrència s'havia de premiar, han pensat a TVE, perquè la televisió pública espanyola ha tornat a triar España Global per inaugurar l'any nou. El primer anunci del 2020 serà per a ells. Igual com va passar aquest any amb l'actor Alejo Sauras proclamant motius per sentir-se orgullós d'Espanya.
El muntatge d'enguany inclourà imatges actuals i històriques, "un gesto muy característico de cariño" amb el que pretenen "simbolizar las fortalezas de la sociedad española de tolerancia, solidaridad y diversidad". Sí, sí... demà m'afaitaràs. Un spot de 30 segons que es difondrà també per les 215 ambaixades i consolats espanyols i que té un lema: "Compartimos España". Una visió espanyolista encaminada a donar una altra versió de la democràcia i la modernitat d'Espanya que l'independentisme ha posat en evidència arreu del món. Per cert, el darrer anunci del 2019 serà un de Porcelanosa protagonitzat per Tamara Falcó, guanyadora de Masterchef Celebrity. Però pel que sembla, qui vol començar cuinant una imatge esbiaixada d'Espanya des del primer segon del 2020 és TVE.