Cada cop més, la tertúlia política d'El programa de Ana Rosa s'assembla a una sessió ordinària del Congrés dels Diputats. Ordinària, no del dia a dia, que també, sinó pel baix nivell que demostren els implicats. Aquest divendres, debat sobre els pressupostos generals de l'estat i el suport d'EH Bildu al govern per tirar-los endavant. Ana Rosa Quintana no ha fet l'esperpent de Losantos de posar-se unes mascaretes amb forats com si fos un etarra, però sí que s'ha posat la disfressa de censora.
Entre els col·laboradors al voltant de la taula, Rocío Monasterio, Juan Carlos Monedero i Ana Vázquez, diputada del PP per Ourense. I entre aquests últims s'han dit de tot, i no precisament paraules maques: "Tu partido, el Partido Popular, con Ortega Lara cuatro meses secuestrado llevasteis acercamiento de presos a casi doscientas personas. Igual que os sentasteis a hablar con ETA, os sentasteis a negociar", acusa el primer. "Eso es falso, es un bulo y te lo puedo demostrar. Tú a mi no me vas a dar lecciones en la lucha contra el terrorismo, porque yo a diferencia tuya he perdido a muchos compañeros, alguno como Miguel Ángel Blanco, que tuvimos que sacar en 2007 del País Vasco porque le profanaban la sepultura y está enterrado al lado de mi pueblo", rebat ella.
Però el fundador de Podemos està fart de sentir la mateixa cançó una vegada i una altra: "¿Queréis dejar de apropiaros de los muertos como si fueran vuestros? Que los muertos son de todos, que todos hemos luchado contra ETA". I Vázquez: "No, mientras muchos luchábamos contra ETA, ¿sabes donde estabas tú? Asesorando a Venezuela a cambio de 400.000 euros". Un toma y daca on Ana Rosa estava força calladeta. Quan ha saltat? Quan Monedero es remunta a la transició per apuntar com molts franquistes van fer el salt a la democràcia: "No vamos a remontarnos ahora al Franquismo y a hablar de Fraga. ¡Juan Carlos, ya, ya, se acabó!". Pots veure-ho clicant a la foto a partir del minut 1h42'50":
Però Juan Carlos no ha acabat. Ni molt menys. "Unos pueden relacionar a ETA con EH Bildu y otros no pueden hacerlo con el franquismo y el PP. No he podido terminar una maldita frase"... No li deu haver agradat a AR, que de seguida l'ha tallat: "Tú has hablado todo el tiempo que has querido. Las demás personas también quieren hablar porque también han venido. No se han maquillado porque no hay maquilladores, pero están aquí y también tienen que hablar. ¡Deja intervenir a los demás!". Hi ha coses que no agrada escoltar...